Jag misstänker att avmaskningen inte tog "allt"! Att det kan finnas mer, i större mängd. Hon har kliat rumpan/svansroten ganska mycket från ca ett par veckor före fölningen till ja framtill nu ungefär. Har faktiskt inte sett henne klia rumpan mot nåt idag när jag tänker efter (har ju ständigt på TVn med övervakningskameran!).
Det jag tänker på är att jag läste nåt Magdalena skrev om att ifall de har långa strån under magen så tyder det på en kraftigare maskinvasion och det var det stoet fällde av sist, före fölningen! Plus att jag inte är hundra på att hon fick i sig hela dosen avmaskningsmedel...jag TROR hon fick i sig allt, men det var ju lite genomskinligt (och luktade äpple!) så om hon lyckades pilla ut lite har jag inte sett det i alla fall.
Jag tänkte att det kanske blir missvisande om man gör ett träckprov så här nära inpå avmaskningen?
Det är ju ett ivomec-år i år och fölisarna ska ju avmaskas när de är 8 veckor så det passar ju dessutom bra in inför betessläppet i början av juni.