Ännu en ammningstråd!

rebeckasff

Trådstartare
Nu har lillflickan kommit till världen :love: Hon är helt underbar och faktiskt en mycket snäll bebis :) Det ända problemet är ammningen. Jag har inte mjölk som kommer tillräckligt fort och tillräckligt mycket... Hon blir VRÅLARG och tar inte bröstet alls när hon är hungrig :crazy:
Hur ska jag göra för att få ingång det bättre???
Alla säger att jag ska amma mer men det är ju inte så lätt när hon vrålskriker och vägrar amma överhuvudtaget... Det kommer det ju inte mer av..
Pumpar så att jag får ut det där är så att det ska komma mer men jag tycker att det blir inte bättre. Flickan är nu 11 dagar och det har varit så här hela tiden. Ska jag fortsätta pumpa och ge henne det eller är det någon som har bra fler tips???
Jag vill ju så gärna amma henne!!
Även om ersättningen är bra (det får hon också eftersom det jag pumpar inte räcker) så är ju mjölken det bästa och just att jag så gärna vill!!

Sv: Ännu en ammningstråd!

Det ska finnas någon nässpray som stimulerar mjölkproduktionen. Prata med t ex din BM o be att få sådan utskriven. Jag hade oxå LITE för lite mjölk, men vi löste faktiskt det så enkelt som att ge honom ett eller någon gång två mål ersättning om dagen, och för honom räckte det som komplement - han blev fullt nöjd med det och det förde med sig att han fick ro att ligga och amma länge vid bröstet alla övriga mål i stället för attt vråla frustrerat. Om bara barnet tar både bröst o flaska så får det ju ändå i sig allt det extra bra som finns i bröstmjölken i form av antikroppar mm även om man kompletterar med ersättning. Vi kompletterade med ersättning ända fram tills alldeles nyss (han är drygt 5 månader nu), då han började med lite gröt och pureer- Nu räcker gröt o pureer tillsammans med bröstmjölk, o enda gången har får ersättning nu är om jag inte är hemma på flera timmar.

Lycka till o kom i håg att många har det jättejobbigt med amningen i början. JAg räknade månader och dagar tills att jag skulle få sluta (räknade till 6 mån - inte en dag till ;)), men nu när han närmar sig halvåret så vill jag gärna hålla kvar amningen delvis så länge som möjligt (eller kanske en sanning med modifikation, men gärna till 8 mån- 1 år om det funkar). Dock känns det som han blir mer o mer intresserad av mat o mindre av mjölk- det är egentligen bara kväll, natt (äter ett nattmål fortfarande) och morgon som han verkligen kommer till ro och ammar ordentligt.

Tack för tipset om nässprejen!

För det är nog det som är problemet med amnngen, det kommer inte tillräckligt och då blir hon frustrerad och börjar skrika. Och då är det lögn att få henne att ta bröstet, maten ska komma NU! Hon får ersättning också, men har nog blivit lite bekväm med att få maten serverad på flaska... Korkar ju lätt i sig 100 ml ersättning på mindre än 10 minuter och skulle jag amma henne 100 ml så hade det säkert tagit mig 1 timme och det är det hon inte har tålamod till...

Jag hade precis samma problem som du, fast ännu värre, det kom nästan ingenting. Med resultatet en vrålarg son. Jag pumpade i 6 veckor sen var jag slut mentalt samtidigt som han fick ersättning. Sen tyckte BVC att jag skulle sluta pumpa eftersom det tog alldeles för mkt energi så nu är han flaskbarn. Jag sörjde att jag inte kunde amma jättemycket då eftersom amningen är det bästa för barnet, men nu känns det bättre. BVC har varit ett jättebra stöd för mig, prata gärna med dem!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 612
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
8 676
Senast: sjoberga
·
Gravid - 1år Ja, jag kände att detta förtjänade en egen tråd. Liten är nu 2,5 vecka och amningen är tuff. Hon vill inte ta mitt bröst trots upprepade...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
9 299
Senast: Badger
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 629

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tips på mellanstor hund för barnfamilj
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 30

Hästrelaterat

Omröstningar