Sv: Annorlunda hältutredning
Jag har varit där med en av mina hästar och kan inte påstå att jag blev jätte nöjd!
hästen i fråga fungerade inte riktigt bra och åkte efter rekomendation till Eurovet där en kotled behandlades fram och en knäled bak därefter behandlades knäleden igen en gång...
hästen känndes efter detta ändå inte helt hundra och valde att åka till en annan "vanlig" veterinär som behandlade båda kotorna fram en gång...
efter detta kändes det ändå inte bra trots att benen var bra. Åkte då till fysioterapeft som konstaterade att hästen var låst i både en bog och bäcken...
efter uppbyggande arbete och kontroller kan jag såhär i efterhand dra slutsattsen att hästen haft sina låsningar länge och att det i sin tur gett problem i benen. Låsningarna är nu borta och benen friska- hästen fungerar super
då åter till eurovets, jag har blivit lite tveksam till deras metod då jag pratat med andra veterinärer som menar att man inte genom att bara titta på hästen kan avgöra vilken led hästens hälta kommer ifrån. vilket eurovets kan se genom rörelse på rullband. tex var den behandlade knäleden på min häst nog inte besväret utan låsningen i ryggen.
En annan sak som skiljer eurovet från "andra veterinärer" är behandlingen, istället för tex kortison och hyaluronsyra använder de något jag inte riktigt kan namnet på, något liknande så kallad löksoppa.
en positiv sak är att de har samarbete med en duktig tandläkare!