Annonsera mera VII

Visa bifogad fil 104460
Från fb... Hundvakt sökes för hela dagar men man vill givetvis inte betala annat än symboliskt...
Men hallå, man ska ju naturligtvis ta betalt för att personen får förmånen att utöva sitt hundintresse 40 timmar i veckan! Och dagmatten ska ju naturligtvis stå för foderkostnader, bajspåsar, slitage på utrustningen, kloklippning och bör ju åläggas att gå valpkurser med.

Men hallå, man ska ju naturligtvis ta betalt för att personen får förmånen att utöva sitt hundintresse 40 timmar i veckan! Och dagmatten ska ju naturligtvis stå för foderkostnader, bajspåsar, slitage på utrustningen, kloklippning och bör ju åläggas att gå valpkurser med.
Jag förstår liksom inte grejen med att skaffa valp om man inte har vardagstid att ha hund eller har en plan på var den ska vara under jobbtid.

Ett anonymt konto söker swish för en person vars namn ska hållas ”hemligt” (går ju att se via swishnr) och dom skriver ut att dom vill skapa denna insamling pga hästen blivit utdömd och dom är rädda för att personen som äger hästen ska ta sitt liv.
Det skrivs även ut en del annan info om personen som kan ses som lite känsligt. Alltså jag förstår själva grejen att dom vill samla in pengar till en ny häst men just själva biten om att dom är rädda att h*n ska avsluta sitt liv är så konstig! Är man genuint oroad ser man väl till att personen får professionell hjälp om personen är så långt nere i sitt mående att den uttalat sig om att ta sitt liv?!

Oj vad den här tråden hamnat långt bak.
Jag såg nyss en annons på ett sto med "full stam så passar till avel", dock ingen stam i annonsen och ett smeknamn istället för hästens riktiga namn. Det borde ju vara lättare för säljaren att skriva ut det på en gång för att slippa en massa onödiga frågor angående det kan man ju tycka...

Oj vad den här tråden hamnat långt bak.
Jag såg nyss en annons på ett sto med "full stam så passar till avel", dock ingen stam i annonsen och ett smeknamn istället för hästens riktiga namn. Det borde ju vara lättare för säljaren att skriva ut det på en gång för att slippa en massa onödiga frågor angående det kan man ju tycka...
Alla ston med full stam passar självklart till avel….

Jag har lärt mig att många gånger när det skrivs så har stoet inte fullt godkänd stam.

Annons

Rubrik: Sadel
Information: fint skick
Pris: 7200 kr +179 kr frakt
Ingen bild

:laugh: blir så nyfiken, hur gick tankarna när annonsen lades upp?
Min okvalificierade gissning är:
"Jaha, då har mormor avlidit. Mycket sorgligt. Och nu måste vi röja i huset innan försäljning. Vi säljer allt på blocket.
Vad är det här? Sadel? Ja hon hade ju häst någon gång på 80-talet. Vad kostar sadlar?"
*Letar annonser på random "gammal sadel" och räknar medeltal på de 10 första annonserna, och avrundar lite fint.* :up:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag planerar att sälja min ena häst. Frågan är nu hur man prissätter? Jag har försökt titta på hästnet men gav upp då jag inte hittade...
Svar
1
· Visningar
701
Senast: Elisha
·
Fritid Jag har bestämt mig för att försöka aälja mitt stora objektiv, inget jag vill göra men jag behöver få in pengar asap så jag måste. Det...
Svar
8
· Visningar
597
Senast: Tokyo
·
Gnägg Hej, då min häst inte finns mer 😥skulle jag vilja byta häst på Equilab. Har provat radera gamla namnet där men det går inte? Hur gör...
Svar
4
· Visningar
341
Senast: sweep
·
R
Gnägg Jag skulle vilja höra era erfaren heter från att köpa häst! Hur och när visste ni att det var DEN hästen liksom? Kändes det bara som ett...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 539
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar