Vorsteh, pointer och greyhound - men inte jaktavlad?
Den är väll avlad med drag som mål helt enkelt. En av de vanligaste draghundskorsningarna
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vorsteh, pointer och greyhound - men inte jaktavlad?
Den är väll avlad med drag som mål helt enkelt. En av de vanligaste draghundskorsningarna
Det förklarar saken. Annonsen nämnde inte drag överhuvudtaget!Kollade på blocket och annonsen är från en som föder upp draghundar
Vad är OEB ?Jag såg nyss en annons på blandrasvalpar där mamman är OEB och pappan är tax. Den korsningen har jag inte sett förut. Undra om det är hoppsan-valpar eller en avsiktlig parning?
Old English BulldogVad är OEB ?
Fast alla draghundar har jakt det är därför dom drar?Kan vara svårt att avla bort jakten ändå Så "inte jaktavlad" blir lite goddag yxskaft
Fast alla draghundar har jakt det är därför dom drar?
Tror hela annonsen blir läst på fel sätt.
Antar dom syftar på att hundarna är avlade av och för drag helt enkelt och att föräldrarna inte jagar utan drar.
Exakt så ,den är skriven till draghundsfolk men utlagd på Sveriges största annonssidaSå tror jag också att det kan vara, att det (i just det här fallet) mer är en fråga om kass kommunikation än kass uppfattning om de egna hundarna. Det här med att folk inte tänker på att den som läser på andra sidan varken har kontext eller den bakgrundsinformation man själv tar för given.
Fast vad spelar det för roll? De som är intresserade av drag vet vad det är, resten spelar ingen roll. Många som tränar och tävlar på skidor gör det med hund.Exakt så ,den är skriven till draghundsfolk men utlagd på Sveriges största annonssida
Ingen roll alls,du läser mitt inlägg helt fel.Fast vad spelar det för roll? De som är intresserade av drag vet vad det är, resten spelar ingen roll. Många som tränar och tävlar på skidor gör det med hund.
Fast alla draghundar har jakt det är därför dom drar?
Tror hela annonsen blir läst på fel sätt.
Antar dom syftar på att hundarna är avlade av och för drag helt enkelt och att föräldrarna inte jagar utan drar.
Den läses av alla och iaf typ halva Sverige vet vad draghundar och skidtävling med hund är.Ingen roll alls,du läser mitt inlägg helt fel.
Jag menar att den överhuvudtaget är inlagd här för den är läst av folk som inte vet vad draghund är riktigt.
Jag (som la upp det första inlägget) vet ju att draghundar och så finns, men blev lite ”lurad” av att annonsen nämnde en massa olika aktiviteter som blandningen gillar - men inte drag! Tänkte att en draghundsannons hade nämnt drag. Aja, nu har jag fått det förklarat för mig i alla fallDen läses av alla och iaf typ halva Sverige vet vad draghundar och skidtävling med hund är.
Du förstår fortfarande inte min poängDen läses av alla och iaf typ halva Sverige vet vad draghundar och skidtävling med hund är.
Varför ska man behöva skriva specifikt att hundarna är till drag? Det är det jag inte förstår.Du förstår fortfarande inte min poäng
Jag har aldrig skrivit att det är något som helst fel att annonsera draghundar eller jakthundar eller vallhundar osv på blocket?
Bara att den nu lästes av flertalet personer som inte är insatta just för det är ett stort annonsforum…
Det ska dom inte behöva göraVarför ska man behöva skriva specifikt att hundarna är till drag? Det är det jag inte förstår.
Ja, det är mycket som en del tycker är konstigt och annat som inte är konstigt.Det ska dom inte behöva göra
Vad mycket missförstånd det blir i text var inte alls så jag menade, bara att nu råkar folk som inte är insatta läsa och inte förstå att hundarna är till just drag och därför hamnade annonsen här ”som en konstig annons” vilket den egentligen inte är.