annonsera mera :D

• Gnägg
  • Trådstartare Trådstartare Cita
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 998
  • Visningar Visningar 284 918
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: annonsera mera :D

Såg även en annons om medryttare till islandshästar. Dt står i annonsen att hästarna är barfota, men medryttaren ska betala en viss summa i månaden eller köpa egna skor. Skor till vem? Hästarna är ju barfota och medryttarna har förhoppningsvis redan skor på fötterna när de är i stall?

antagligen så behöver hästarna skor för att ridas = medryttaren betalar sko delen i skoningen eller köper själv själva skorna.

varför inte bara ha det som en fast avgift att medryttaren betalar del av hovvården??

Järnskor var enligt ägaren ett dåligt påfund, hästarna skulle absolut vara barfota men kunde inte ridas utan boots. Det skulle vara naturligt :D för hästarna

Haha, fint!

kl

Sitter och kollar mycket på annonser nu då jag hjälper en vän att hitta en bra nybörjarhäst.

Hittar en som verkar perfekt, lugt och trygg, och det står till och med att hästen skulle vara en perfekt förstahäst!

På sista raden står det "Betäckt förra veckan med blablbalblba. Ordinarie pris om fölet lämnas tillbaka efter avvänjning annars 5000 extra."

Ja, men perfekt första häst! Att fodra, hålla koll på och hjälpa till och kläcka ett föl klarar väl vem som helst! :D

Har hittat massa skumma saker, återkommer om jag hittar något mer...

Fast det är ju en jättebra deal för säljaren, någon annan som betalar för den extra foderåtgången, stallplats etc när hästen inte kan ridas de där sista månaderna innan fölning och efter fölning.. För att inte tala om att någon annan fölvakar åt en... Hoppas att hästen var billig som en slags kompensation för att man köper en häst som inte kommer att kunna ridas fullt ut framöver.

Den här annonsen skulle man kunna tro är någon bluffannons i google translate-stil, men annonsören visade sig finnas i verkligheten. Om man nu inte kan formulera en annons kanske man kan ta hjälp av någon?

"Två hästar

Inriktning: Allround - Typ: Stora hästar - Kön: Valack - Födelseår: 2002 Pris: 10 000 kr

Jag säljer, två hästar, exceptionell rida, 100%. Talented. Två riktiga vänner för barn och vuxna, vet inte svika. Ett verkligt fynd. För dem som vill uppleva. En häst 11 år och en 10 år. Jag letar efter en person som köper dem alla två inte separera dem. Häster har varit tillsammans i sex år. Jag säljer dem bara till dem som köper dem tillsammans. Tack så mycket. Pris enligt överenskommelse"

Förutom det bedrövliga språket undrar man en del saker, eller snarare allt för inte är det mycket som sägs om dem. Vad är det för ras t.ex.? Den enda beskrivningen av dem i annonsen är att de tydligen ska vara talangfulla och exceptionella att rida (vad det nu innebär), resten går åt till att säga att h*n enbart säljer dem tillsammans. Fast jag måste erkänna att jag bara älskar meningen "Tack så mycket" som h*n slängde in där mot slutet.:D

Kl.

Hittade denna annons. Tycker det är super att hästen kommer kunna kommunicera med oss med hjälp av skyltar :grin:

"Lende är en lugn häst som älskar barn och kommer att kommunicera med människor genom skyltar.
Lende är medicinskt okej och jag letar efter en bra person som kommer att ta väl hand om hästen.
Jag säljer Lende till ett lågt pris så tveka inte att kontakta mig och jag kommer att visa dig många fler bilder på hästen. tack

Lende är en välutbildad häst och kan förstå tecken. hästen är snabb att lära. sitt lyckligaste ögonblick är när Lende är runt barnen. hästen förstår också några vissa ord på engelska som kommer, går, stoppa etc. För mer information och bilder kan du kontakta mig"

He he
13914445-3d-horse-holding-a-white-cardboard.jpg

Hittade detta på Hastnet på förmiddagen.

"Inriktning: Allround - Typ: Araber
Pris: 7 000 kr

Hästen är lätt att rida för nybörjare och amatör ryttare.
Hon används för dataintrång, dressyr och körning!

Wyteke är ur en berömd stamtavla. Mormor, mormorsmor och farfars farmor är alla STAR predikat ston. Hon kommer också att vara ett fantastiskt avelssto.

Vackra stora storlek frisiska sto.

Kanske kan ägaren sälja hästen till Julian Assange, han är också en hejare på dataintrång.

Googel translate någon??;0)

Haha! Kan det vara autokorrekt av felstavad fälttävlan?

Såg en annons, var en bild upplagd på hästprylar, varav ett senskydd.
Under bilden stod beskrivning av vad det var för saker, och senskyddet hette då:
"1 ankelskydd!? Kan inget om hästar"

Det är nog med tanke på (hopp)tävling, för 130 cm är den övre gränsen för en B-ponny. En maxad B-ponny är väl mer eftertraktad än en liten c-ponny.

Ah, där ser man, det fanns troligtvis en logik där :)
Tack!

"Inriktning: Dressyr-Typ: Kallblod-Kön: Sto-Födelseår: 2007
Namn: lomPris:6 200 kr

hon har en sprallig och lekfull personlighet som kommer att vinna över alla hon meets.she är lugn och villig och skulle göra en bra häst för någon med tid att föra henne till sin fulla potential! och har en mycket trevlig biffiga build. Hon kommer från en mycket imponerande rad Missa inte denna speciella baby! kontakta för mer information"

"Min hälsosam vänliga valack 5 år gammal häst till salu

Inriktning: Allround-Typ: Fullblod-Kön: Valack-Födelseår: 2009
Namn: RitskePris:8 200 kr
min häst är 5 år gammal och jag vill sälja den till en härlig familj eller en person som kommer att ta väl hand om it.he är lugn och trevlig att kids.for mer information och bilder, kan du kontakta mig

för mer information om hästen, kan du kontakta mig och vi kommer att prata mer om det"

Tycker alla dessa frieser är väldigt billiga. Gillar även svengelskan ;)

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka