Anmälningsproblem

mammaBerg

Trådstartare
Problemen hopar sej.:o Hur vill vi att de fulla tävlingarna ska hanteras?
Ska det vara lottning, först till kvarn eller finns det något annat bättre?
Ska TDB stängas när klasserna är fulla? Eller vara öppen så man kan se vilka som anmält sej och när?
Alla syns inte, t.ex danskar, mailar in anmälningar.
Allt är inte svart eller vitt heller...

Just nu har vi anmält till 3 tävlingar i rad. Det kommer vi inte att starta men vi får se vilka det blir. Känns lite dumt att ta upp plats men eftersom först till kvarn verka gälla så kör vi på det.

Sv: Anmälningsproblem

Jag tycker klasserna skall stängas när det är fullt... Man får planera och anmäla till de tävlingarna man har tänkt att rida, stänger dom så vet man att man iallafall får vara med... Blir det bortlottningar så kan man ha otur att inte få rida alls :(

Jag menar man har rätt gott om tid på sig INNAN det blir fullt, det är ju inte så att folk sitter på första dagen och så är det fullt efter 20 minuter som det kan bli på vissa hopptävlingar.

Bortlottningar var ju ingen arrangör bortskämd med förra året direkt så se vad det har gjort för antalet startande bara för att hoppkvalen har försvunnit. :)

Just nu har vi anmält till 3 tävlingar i rad. Det kommer vi inte att starta men vi får se vilka det blir. Känns lite dumt att ta upp plats men eftersom först till kvarn verka gälla så kör vi på det.

Varför inte anmäla till en eller två av dom och rida dessa istället ?

Håller med, tycker klasserna ska stängas när dom är fulla så man istället har chansen att välja en annan tävling.

Håller med, tycker klasserna ska stängas när dom är fulla så man istället har chansen att välja en annan tävling.

Jag håller med om detta MEN om då klassen är full på TDB och klassen stängs, sen så stryker några. Då öppnas klassen och då är det den/de som har tur som får platsen ?

Här skulle jag vilja att TDB kan ha ett kösystem.
men samtidigt fungerar inte detta för oss i Gärds. Vi har ju såmånga danska ryttare... Tyvärr funkar TDB inte särskilt bra om man inte har konto i Sverige.

Lottningen är def inget som vi gillar!

Kan inte danskar också skaffa tdb-konton? Går det rent praktiskt som det är uppbyggt nu el måste man ha svensk licens?

Annars är ju helt klart den bästa lösningen att klassen stängs när den är full och att man automatiskt hamnar i en kölista på tdb (som kan ses av alla så att man vet hur man ligger till) när man anmäler. Är det sedan någon som avanmäler fyller tdb automatiskt på med den på kölistan som anmält först.

Men, om danskarna inte kan/vill skaffa konton blir ju detta svårare... Ett alternativ annars är ju att arrangören efterhand lägger in anmälningar inkomna via mejl i tdb, bara så att man har koll på antalet anmälda. Men jag antar att arrangörerna har nog att göra ändå, och dessutom skulle detta väl också kräva lite modifikation i systemet?

Flyinge har hittat en lösning på problemet med fulla klasser.
Om man höjer anmälningsavgiften tillräckligt mycket blir inte klasserna fulla :devil::devil::devil:

Kan man svenska kan vem som helst skaffa TDB även om man bor utomlands MEN man kan inte välja att betala på plats eftersom de då blir avstängda.., (om vi låter dem göra eftersom bankerna tar hutlöst betalt för att föra över pengar) Då måste danskarna skaffa sej ett svenskt konto alt föra över en större summa pengar. Inte så kul, kommer man då inte till start så...

Alla danskar/tyskar/finnar kan inte heller svenska, och så enkelt är det inte att skapa sej ett konto på TDB. :angel:

Även klubbrabatter är svårt att få att funka i TDB... och att välja uppgjord som man kan göra fungerar inte, fråga Anro :idea:

Flyinge har hittat en lösning på problemet med fulla klasser.
Om man höjer anmälningsavgiften tillräckligt mycket blir inte klasserna fulla :devil::devil::devil:

Swedhorse-tävlingen ja.. inte den tävlingen man har nu..

enl uppgift beror det på banhyror, både Flyinge och Velanders bana kostar mycket i hyra.

KL
Jag tycker det är bra att klasserna stängs när det är fullt.
Själv brukar jag aldrig anmäla förrens jag vet säkert att det är färdigt med kval och annat, att man vet vilken klass man ska rida, att man får ledigt från jobbet osv. Vilket gör att det ibland blir en sen anmälan, nu har jag dock inte kommit med till två olika tävlingar, trots att jag har anmält inom anmälningstiden med mina hästar som ska kvala till Breeders:crazy: Känner paniken komma krypandes och har därför anmält till de tävlingar som är kvar (Boxholm, Botkyrka) bara för att vara säker på att få en plats om jag behöver rida där...

Enligt min första plan skulle åtminstone häst nr 1 vara färdigkvalad vid det här laget, men det går inte alltid som man har tänkt sig med unghästarna:angel:

Jag rider mest hoppning, dessutom i ett distrikt där hopptävlingarna sällan blir fulla, så har inte känt av problemet alls hittills... Men jag älskar att planera, anmäler nästan alltid till tävlingar så fort det är möjligt, och uppskattar därför om det är "först till kvarn" som gäller så jag har en bra chans att hålla min plan...

Nu har jag ju precis varit sekretariat på unghästtävlingen på Hammarö o som alla säkert vet var den Internationell. Det var inga som helst problem för de utländska ryttarna att skaffa TDB konto o betala in där men även en hel del som anmälde via TDB men betalade på plats.

Det borde rimligtvis vara det lättaste sättet med alla anmälningar.

Å för egen del önskar jag att tävlingen stänger anmälan när det är fullt så man vet vad man har att rätta sig efter. Då får man antingen ha kösystem i TDB eller skicka ett mail till arrangören som upprättar en lista. Listan får ju sen lottas mellan dom som inkommit med anmälan/intresseanmälan i tid.

Nu har jag ju precis varit sekretariat på unghästtävlingen på Hammarö o som alla säkert vet var den Internationell. Det var inga som helst problem för de utländska ryttarna att skaffa TDB konto o betala in där men även en hel del som anmälde via TDB men betalade på plats.
'
Fast nu har du dragit lite snabba slultsatser utan att ha lyssnat :idea:
1. de måste kunna svenska (alla kan INTE det!) alt kontakta någon som lägger upp konto och fixar.
2. hoppningen är i en helt annan sits...
Så här:
Om du anmäler till ft i Sverige. Du måste stryka dej. Pengarna är insatta på TDB, och så är där inte fler tävlingar. Då handlar det om en del pengar som finns på ett svenskt konto. Inte så kul kanske i en så fattig gren som ft och det brukar ju inte vara små summor, iallafall inte enligt min plånbok.
3. Och att det inte är problem med de som betalar på plats är fel. Tyvärr fungerar det så att du bara kan göra så 2 ggr. Sen blir ditt konto stängt.

TDB fungerar alltså inte problemfritt! :idea: kan bli bättre!

Ser att du kommit med till Mantorp iaf

Ja med den ena hästen iaf... Honom anmälde jag för länge sedan, sen skulle jag behövt ha med min andra 5 åring också. Henne bestämde vi oss i och för sig inte att anmäla förren sista anmälningsdagen, så där får vi skylla oss själva:cool: Det stod i TDB att det var 5-10 platser kvar men när vi skulle anmäla så var det trots detta stängt, antar att det har att göra med anmälningar som har kommit in på annat sätt. Lite tråkigt man vill ju så gärna tävla! Samtidigt förstår jag arrangörerna som inte kan ha hur många starter som helst:idea:

Fast det problemet kan du själv som arrangör åtgärda. Alltså låt bli att ta betalt via TDB så har du ju inga problem med pengarna.

Fast det problemet kan du själv som arrangör åtgärda. Alltså låt bli att ta betalt via TDB så har du ju inga problem med pengarna.

Ganska naiv lösning, tycker jag. :p Använder jag inte systemet så slipper jag alla problem med det men jag är med och betalar, dyrt, för detta system så jag tycker definitivt att det ska fungera.
För det är väl en av de bra sidorna med TDB, att slippa hantera massor tusen kronor på tävlingsplatsen... :crazy: Räkna själv, 300-350 starter...
(Det är en av de främsta orsakerna då det är svårt att få funktionärer som vill hantera dessa summor. ) + att vi inte behöver lägga så mycket tid att jaga de som stryker sej sent som gärna vill slippa betala.

Önskemål från oss är att kunna välja betala på plats för vissa som helt enkelt registrerar sej som utländska. :idea:

Sen en kommentar: att anmäla sej kan man fixa men att registrera sej och sina hästar är inte lika enkelt utan språkhjälp.

Nej jag håller ju med dig att systemet skulle förbättras o jag kan nog garantera dig att det kommer att förbättras för det är ju inte bara vi som tycker så här. Men det enda jag svarade på var HUR man skulle lösa det i dagsläget.

Jag tycker att det borde vara lätt att lägga in en funktion att om du är utländsk så betalar du på plats.

För övrigt rent anmälningsmässigt tycker jag nog TDB fungerar men rent företagsmässigt/ryttarmässigt anser jag att det är HORRIBELT att ett förbund tvingar alla sina användare att använde ETT enda företags program o att sponsra förbundet med MILJONER när våra pengar sitter o tickar ränta på förbundets konto...Fattar ni hur mycket pengar det sitter där??? Jag är helt överväldigad av tanken.

Liknande trådar

Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 562
Tjatter Deltagarlista cirkus Lenis Mammas quarter4ever Gabby_Ossi Mistimed Snurrfian fio bollen__ Derring-Do hemlig Hedinn Idahoe Ferrari Goda...
28 29 30
Svar
593
· Visningar
19 078
Senast: Hedinn
·
Trav Jag har hittat tre passande lopp till min häst. Dessa infaller tre veckor i rad. Hur ofta kan man starta? (eller kan och kan... hur...
Svar
4
· Visningar
2 614
Senast: sandrafors
·
Hästhantering Jag har en medryttarhäst som har problem vid lastningen. Lite bakgrund först: Det är en kallblodstravare. Han har gått löp och fick...
Svar
11
· Visningar
1 370

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka