Anmäla veterinären?!

D

Draksus

Vi i stallet tog ut en veterinär till stallet som vaccinerade/raspade tänderna. Han raspade tänderna på de andra hästarna bra men när det kom till min unghäst som redan blivit skrämd av veterinären som gett honom sprutor. Min 2 åring ville inte alls ha "ställningen" som bänder upp
munnen på sig så han tycker sig in i box hörnet och sedan reser sig. Då istället för att ge honom lungnade så bremsar han så hårt han kan och står och ryter att han ska lungna ner sig. Hästen som vid det laget var skräckslagen :( står sedan stilla. När han var färdig var hästen blodig i munnen. Jag blev så chockad att jag inte kom för mig att säga något. dagen efter när jag skulle se efter i munnen för att se vart blodet kommit ifrån så ser jag att två av de nerdre framtänderna är frambrutna ca 1,5 cm. :eek:
jag vet inte om jag ska be samme veterinär att komma och kolla vad han har ställt till med eller hur jag ska göra. det kommer antagligen att bli en väldigt dyr historia. jag är arbetslös så jag hoppas att han kommer att få stå för skadorna, tror ni att det finns någon chans att han kan få göra det eller får veterinärer göra sådana fel?

Sv: Anmäla veterinären?!

Men det är inte så att han håller på att tappa dom tänderna då?

Låter inte som en kul historia. Hoppas "den skyldiga" betalar ifall det blir komplikationer!!

Skulle tro hästen håller på fälla sina tänder...Då kan dom sitta på sniskan samt att det blodar en del. Så hemsk chock kan du väl knappast fått så du blev stum..menar att: svårt chockskadade människor åker mig veterligen in på sjukhuset. En munstege bänder inte upp munnen, den håller den endast öppen en liten bit.

men gud....tack å lov har vi en riktig tandläkare...han skulle har aldrig bremsat någon av sina hästkunder....usch....

Skulle inte låta någon veterinär gå in och rota i min hästs mun utan att ge lugnande. Tar alltid hjälp av någon som är specialliserad på hästmunnar! Vill gärna själv få möjlighet att titta och känna och få läget förklarat för mig när det är klart.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 870
Senast: Lavinia
·
Hästvård Hej. Jag vill börja med att säga att jag ska ringa veterinär på måndag, så ingen tror att jag inte tänker på det. :) Jag har en ponny...
2 3
Svar
42
· Visningar
6 882
Senast: Takire
·
Hästvård Vi håller på att sälja en häst, men då den inte gick igenom besiktningen för ett tag sedan kom vi tillsammans med köparen överens om att...
Svar
1
· Visningar
1 560
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
11 917
Senast: liiinnea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar