Görel
Moderator
Men det är också en ganska naiv tro att social och andra myndigheter alltid agerar på ett bra sätt eller ens har viljan att göra det. Inom socialtjänsten och inom andra myndigheter inom vård och omsorg finns det väldigt många, de allra flesta skulle jag tro, som är kloka, förståndiga människor och som gör ett bra arbete men också många som inte gör det, ibland av oförmåga ibland av ren illvilja och prestige. Ett extremt exempel som uppmärksammats där man fått inblick i hur det kan gå till är Quick-skandalen. Jag har också genom politiken fått höra hur chefer inom kommunal verksamhet kan se på utsatta människor som gjort att jag tappat alla illusioner.
Det Grazing lyfter fram är ett egetupplevt exempel på när det inte hjälpt utan tvärtom skadat, jag är ett helt övertygad om att det inte är något unikt fall och håller helt med om att gör man en anmälan bör man också stå för den, att det ibland kan det finnas skäl att göra en anonym sådan är inte det Grazing haft invändningar mot som jag läst inläggen.
Jag vill gärna att du utvecklar varför du tror att socialtjänsten inte har viljan att agera på ett bra sätt.
På vilket sätt har det du kallar Quick-skandalen med socialtjänsten att göra?