Sv: Anmäla? Hund som anfallit annan hund.
Jag kan tycka att du har en poäng i att hundens beteende inte är friskt. MEN hade en människa gått in på min gård (oavsett situation) med sin jycke och fått den biten av min hund så hade jag inte räknat med en polisanmälan... Faktiskt, visst hade jag betalt kostnader osv, men den andra ägaren har OCKSÅ strikt ägaransvar och bör ju faktiskt kolla efter om det finns hundar på gården.
Jag släpper ALDRIG ut mina hundar på andras ställen där det finns hund, vet jag inte om där är hund så släpper jag inte heller ut dem, för min egen skull mestadels.
Det händer relativt ofta att hundar blir bitna av andra hundar. Jag tränar själv en hund som är en högrisk att ha i träningsgruppen, men jag har lärt de andra hur de ska agera och plötsligt är hunden hälften så farlig. Den hålls alltid kopplad och skulle nånting inträffa så vet vi alla hur situationen blir löst på mest smärtfritt sätt. Det är faktiskt inte någon som är rädd för hunden och hunden fungerar alldeles utmärkt i gruppen. Jag kan bara tänka mig vad som hade kunnat hända om folk hade börjat prata och kanske anmält hundägaren, för att isolera den hunden hade inte varit rätt.
Dock har hon aldrig skadat någon och är trots allt hyffsat stabil.
Det är väldigt synd om er och er hund, men jag hade gjort upp i godo och sedan glömt det hela, som Druvan sa, dessa saker händer och ni är själva också ansvariga då NI släppte ut er hund på denna hunds gård.
//E