Anmäla eller ej?

Moffsan

Trådstartare
Hej!
Har precis fått min hund påhoppad av en annan... Hant inte mer än ut om dörren så flög grannens okopplade schäferkorsning på min hund o högg honom över ryggen... Jag hade båda mina kopplade o skrek åt henne att få väck sin hund och då hon inte hade något koppel så försökte hon dra bort den i svansen, mindre lyckat o den slet sig o flög på min hund yterligare en gång. Till sist fick hon tag på sin hund o stod o höll fast den medans jag traskade iväg en bit med mina för o kolla ev. skador... Som väl var så hittade jag inga sår men den mentala skadan på mina hundar (den ena bara några månader gamal) vet jag juh inte än...
Detta har hänt förr och jag har sagt åt henne att jag anmäler henn om hon inte håller sin hund kopplad. Nu har det då hänt igen och hon ser fortfarande inte att hon gjort något fel... Hur hade ni gjort? Anmält? Och vad händer vid en anmälan, får hon koppeltvång på sin hund? Är jätterädd för att det ska hända igen och tycker det är för j****gt att hon inte kunde ta sin 2:a chans o hålla hunden kopplad...

Sv: Anmäla eller ej?

anmäl tycker jag...har det hänt flera gånger innan så e det nog inte bara dina hundar den har hoppat på.... anmäl det kan ju inte bli sämre iaf.

Jag skulle anmäla, har man inte kontroll på sin hund ska den inte helelr gå okopplad det är ett brott mot lagen. En hund som attackerar andra hundar ska verkligen inte gå okopplad, tänk på vilka hundar du troligtvis/förhoppningsvis räddar genom att anmäla detta + att du slipper undra om dina hundar bli påhoppade elelr inte när du ska gå ut å gå med dom.

Jag skulle oxå anmäla. Du har ju sagt det till henne och om du då inte gör något, blir det ju bara tomma rykten...
Sen är det väll så att om man inte har full kontroll på sin hund så ska man ha dem kopplade?

Jag skulle anmäla. Tycker det är fruktansvärt med folk som inte tar ansvar för sina djur och håller ordentlig koll på de...

Hon är nu anmäld... efter att fått vänta en timme i kö till polisen :crazy: kan förstå varför många liknande olyckor då inte anmäls...

Ägaren tycker fortfarande inte hon gjort något fel :mad: ( skyller på att det är två hanar som har samma revir o då händer sånt här... han ska tydligen inte hoppa på någon annan hund mer än min...) och vägrade ge mig fler personuppgifter mer än hennes namn... som väl e vet jag vart hon jobbar så polisen fick telnr o adress dit iaf (vi jobbar på företagen bredvid varandra o bor alltså inte grannar utan jobbar som grannar...)

Tyvärr får hon juh inte koppeltvång på hunden förrän fler anmälningar kommer in på henne, mer än de koppeltvång som råder generellt men som hon juh inte rättar sig efter... så jag får gå och vara rädd för att de ska hända fler gånger, får inte ens anmäla henne om hon går med hunden okopplad utan att något händer... så jäkla knäpp lag vi har... och om min hund dessutom biter tillbaka så att hennes hund som attakerar min blir skadad så får jag ersätta henne detta... ja jisses alltså... :confused:

Så nu går man o ena sidan o hoppas de händer igen och o andra sidan att de inte gör de... vill juh att hon ska bli tvingad till koppeltvång jämt på den för även om denna gången slutade väl så vet man juh inte hur det kommer gå nästa gång... :crazy:

fy f*n... Synd att inte alla inser sina misstag och gör ngt åt dem :mad:
Man kan ju hoppas att hon lärde sig något av att bli anmäld iaf... även om inte polisen kan göra något så kan man ju hoppas på att hon kanske fick sig en tankeställare iaf...

Hoppas att det inte behöver hända igen.. Med varken dina eller någon annas hundar!

Liknande trådar

Övr. Hund Min tollare fyller 2 år i slutet av mars. Han är en underbar hund med mycket energi och glädje. Vårt (eller egentligen mitt) problem är...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 550
Senast: AlmostEasy
·
Hundhälsa Nu är jag igång igen och oroar mig för Camaro. Den senaste tiden har det hänt upprepade gånger att hon inte vill promenera åt ett visst...
Svar
8
· Visningar
1 932
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Behöver nu lite hjälp av er kunniga. Det är så att jag och min pojkvän hälsade på hans föräldrar för två veckor sedan. Pv gick ut med...
Svar
3
· Visningar
1 151
Senast: Flash5
·
Övr. Hund Förra veckan så hände en hemsk olycka. Mina 2 döttrar 14, 12 år var ute i kaningården (som ligger brevid vår staket o grinden) och hade...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 025
Senast: Lenis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar