Anmäla djuraffär?

Sv: Anmäla djuraffär?

De följer inte L80 och eventuellt så bor amazonpapegojan kvar i butiken över natten, vilket är olagligt.

Det gäller i första hand papegojor, men finns misskötts även t.ex kaniner så skriv det i anmälan!

Får inte djuren sova kvar i butiken över natten?! :eek: Det visste inte jag! Vart gör de av djuren när affären har stängt då?

Förstår inte varför folk måste gå omvägar via div organisationer istället för att anmäla direkt till kommunen som är tillsynsmyndighet.
Med vilken regel motiverar du att Aran inte får vara kvar under natten.
PL

Liknande trådar

Gravid - 1år Ok, jag har läst och läst och undrar om jag är dum i huvudet. För att jag ska kunna få ut föräldrarpenning måste jag anmäla...
Svar
7
· Visningar
691
Senast: Manji
·
Lantbruksdjur Jag lyssnade på ett nyhetsklipp om en kvinna som blivit av med ett par dräktiga tackor. I klippet sa hon att hon räknat fåren för några...
Svar
3
· Visningar
1 166
Senast: Efwa
·
Övr. Barn För mitt barns skull borde jag kanske vara anonym. Men jag väljer istället att skriva väldigt lite och kortfattat för jag tror att någon...
Svar
13
· Visningar
1 331
Senast: Bexzor
·
Däggdjur Läste precis att SLU vill ha allmänhetens hjälp för att få veta vad älgen äter. De har i tidigare undersökningar sett att bärris är en...
Svar
5
· Visningar
963
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama