Anmäla djuraffär?

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Fjunet
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 268
Sv: Anmäla djuraffär?

De följer inte L80 och eventuellt så bor amazonpapegojan kvar i butiken över natten, vilket är olagligt.

Det gäller i första hand papegojor, men finns misskötts även t.ex kaniner så skriv det i anmälan!

Får inte djuren sova kvar i butiken över natten?! :eek: Det visste inte jag! Vart gör de av djuren när affären har stängt då?

Förstår inte varför folk måste gå omvägar via div organisationer istället för att anmäla direkt till kommunen som är tillsynsmyndighet.
Med vilken regel motiverar du att Aran inte får vara kvar under natten.
PL

Liknande trådar

Däggdjur Jag har växt upp med husdjur; katter, hamstrar, kaniner och hundar. Från 11 till 19 år hade jag därtill minst en häst, totalt 4 egna och...
Svar
8
· Visningar
1 255
Senast: Bison
·
Tjatter Kom hem efter kejsarsnitt igår, snittet 2 dagar gammalt. Visar sig att min "medel-mot-hård" madrass är på tok för mjuk för att jag ska...
Svar
6
· Visningar
468
Gravid - 1år Ok, jag har läst och läst och undrar om jag är dum i huvudet. För att jag ska kunna få ut föräldrarpenning måste jag anmäla...
Svar
7
· Visningar
738
Senast: Manji
·
Samhälle Då behöver du nog se till oss en gång till för vi klarar inte detta uppdraget. LVM var vi bra på, men vi suger på LVU. Personal kommer...
Svar
11
· Visningar
915
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Mellanpudel
  • Bråkande hundar
  • FÅRtråden