Anläggningsbeskrivning

sita

Trådstartare
Eftersom jag och dottern är nya i FT cirkusen så har vi bara varit ute ett par gånger förra året. Därför är vi nyfikna på hur de anläggningar vi inte startade på förra året är. Kan man inte här beskriva anläggningarna runt omkring i Sverige så vi "gröngöllingar" hittar ut till andra ställen än de vanliga.Finns det foto med är det ett plus.

Tex. Underlag framridning/bana dressyr. dito hoppning.
Underlag och typ av terräng. Foto på hinder på terrängen osv.

Kan även tycka att klubbarna borde ha bättre info på sina hemsidor om sina banor. Gärna med lite foto och även översiktskarta.

Sen en uppmaning till er i föreningarna som sköter hemsidorna, "lägg in koordinaterna på vart anläggningen finns" så man enkelt hittar dit med hjälp av GPS:en. Vet flera som knappat in en adress dom hittat på hemsidan och hamnat hemma hos sekreteraren.

//Sita

Sv: Anläggningsbeskrivning

Hermanstorp Kör och Ridklubb
Halland, Falkenberg.

Underlag på dressyrbanan, grus. Kan även hända att det finns en banan i ridhuset.
Underlag hoppbanan, grus. En stor hoppbana.
Underlag ft-banan, gräs. Det är en rätt plan bana, med en avslutande backe.
Alla moment sker på en och samma plats, alltså inget åkande med släp för att komma till terräng.

En fin tävlingsplats! :D

:rofl::rofl::rofl::rofl::rofl:

Ja men den var nog dagens bästa :p

Ska se om jag kan ha tid o skriva lite sen ikväll om dom ställerna jag varit på.

Off topic

GRATTIS Bettibets till utmärkelsen årets banbyggare i 80-klass (om jag inte minns helt fel).

GRATTIS GRATTIS

:banana::banana:

:bow: Tack, tack :bow:

Jo tanten blev lite lätt rörd och skall åka till Burgley för pengarna

Vår bana finns ute på hemsidan www.hoforsridsallskap.se.nu under rubriken anläggning

Haha, ojdå! :rofl::D

Missade att skriva att det går att se på bilder från terrängbanan om man klickar in på Hermanstorps hemsida. :)

Nu börjar det likna något! :bow:

Grattis till utmärkelsen och njut av resan!

Jo tanten blev lite lätt rörd och skall åka till Burgley för pengarna

:bow::bow: Men jag tyckte precis dom sa att det var både du och maken som prisades. :bow::bow:

http://www.mantorpsryttarna.com/text1_50.html hittar ni bilder på hälften av hindren.
Mer info om tävlingsplatsen hittar man i propositionerna.
Grundinställningen hos banbyggaren är att debuterande ekipage ska ha en fair chans att komma i mål. (annars kommer kanske kunderna inte tillbaka)
Sen har vi ju vårtävlingen så tidigt att folk som haft problem med underlaget hemma inte har hästar som är så igång som dom önskat.

Egentligen bygger jag för att ni ska få en rolig dag

Senast ändrad:

Grundinställningen hos banbyggaren är att debuterande ekipage ska ha en fair chans att komma i mål. (annars kommer kanske kunderna inte tillbaka)
Sen har vi ju vårtävlingen så tidigt att folk som haft problem med underlaget hemma inte har hästar som är så igång som dom önskat.

Egentligen bygger jag för att ni ska få en rolig dag

:bow: Vi gillar Mantorp. (du skippar & ha ett hinder precis före vattnet va?) ;)

Och Mantorp, Baståsen, Trossnäs, Stockholm och Täby

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka