ANKY-schabrak

zanzan

Trådstartare
Har ett nytt vitt schabrak från ANKY. Ska ju använda det som tävlingsschabrak men jag är rädd att det ska glida... Det är ju ett sånt utan stroppar och hällor! Har ni ngra erfarenheter om dom?

Kan ju testrida med det hemma först - men då är det ju inte sprillans nytt på tävlingen:p

Dagens I-landsproblem:rofl:

/Z.

Sv: ANKY-schabrak

Jag har ett liknande och det glider iaf inte. :)

Men om du är orolig kan du ju smörja sadeln med läderbalsam så lädret blir lite segt..

Eller så lägger du helt enkelt en handduk under schabraket när du ska "provrida" i det så blir det inte smutsigt!

Jag har ett sådant shabrak och det glider tyvärr på min häst..:crazy: Se till att dra åt gjorden ganska snabbt. Alltså jag kan inte rida fram lite och sedan dra det sista, för då får jag sadla om..synd för de är så fina..

Jag sålde det fort. Däremot så ligger three horses shabraken som ser lika dana ut bättre. Tänka sej! Billigare OCH bättre!

Kan tillägga att man häst är som gummiman och jag har svårt att få alla shabrak att ligga någorlunda stilla. Ligger sadeln stadigt så borde ju shabraket ligga bättre också!

tillägg: Har du tex en fårskinnspadd under så glider det som fan, för det är ju själva skinnet i sadeln som fäster på shabrakets yta! tjo!

Tack för alla svar!

Köpa ett till bara för att pröva var iofs en variant som jag gillar:rofl:

Jag ska ha en akton gelpadd under. Men det låter som att jag får pröva innan för min dam är super rörlig över allt! Sadeln ligger visserligen som en smäck, men ändå...

:bow: /Z.

hm, på mina superrörliga damer glider de av :crazy: hade ett schabrak som gled av när jag red men jag lämnade in och stroppar syddes på :p

jag har bara såna schabrak nu, har nog ett 10 tal snart.
bästa jag haft och glider gör dom inte. har dock inte ankys modell utan dom billigare som kostar runt 320 kr...

Jag har ett sånt som jag älskar! :love: Förutom att det glider för mig då, men om man ser till att lägga det längre fram när man sadlar (ser dumt ut till en början tills det åkt bak) och andvända det när man inte ska rida jätte länge och trava-galoppera mkt så funkar det supert!

då måste det vara fel på ankys modell.

använder mina alltid, på dressyrtävling, hopptävling, långritter osv...och hästen har pälsglans på sig vid tävling. Inga problem alls.
Men så hade jag inte ankys då. Där ser man...dyrt är inte alltid bäst :D

Ankys har jag dessvärre ingen erfarnehet av, men har ett par andra av samma utformning och de glider inte i alla fall.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
522
Senast: Sryoqwe
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
41 633
Senast: Hedinn
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
26 634
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
4 547
Senast: anna_panna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar