Animerade avatarer?

R

Revontuli

Går det inte att ha nånmer? Varför?

Onödigt att ta bort en funkiton som många tycker är rolig. Jag vet ju nu inte era grunder till det, det är därför jag frågar! :)

Sv: Animerade avatarer?

Jo, men när jag ska ladda upp en avatar så står det att den inte kan vara animerad! :)

Jag försökte både att ta en fil som fanns på datorn, och att länka in en från en annan sida. Ingetdera fungerade.

Ska göra så, får nog ta och kolla upp det igen. Men eftersom det inte gick att ladda upp min förra avatar eller en annan så antog jag att det inte fungerar för andra heller. Tack.

Mvh/ ED

Nej, det går inte. Jag försökte byta igår.... men det verkar som att vi som hade animerade före sista uppdateringen, kan ha våra kvar, men inte byta mot en ny.... :(

Det stämmer bra att det inte funkar längre, jag hade en avatar som jag förminskat, både storlek, upplösning och antalet bildrutor men det gick inte.

Gunnar, red ut begreppen!:confused:

I och med uppdateringen har det skett en förändring till det bättre.

Man kan numera ladda upp/välja en avatar som är större än 80x80 pixlar.
Den kommer automatiskt förminskas så att längsta sidan blir 80 pixlar.

Om man vill lägga in en animerad bild som är större än 80x80 kommer den förminskas och samband med detta verkar animeringen försvinna.

Jag testade dock att lägga in en animerad bild som var mindre än 80x80 pixlar och den fungerade utmärkt.

Hmm, då ska det ju alltså fungera? Skumt. Ska prova igen. Det gick inte igår, o den bilden var mindre än den jag har nu, häxan.... men jag testar igen o ser om det går. Det är ju sååå mycket roligare med saker som rör på sig :D

Nej Gunnar, jag får det inte att fungera alls. Jag har provat med många olika, i olika storlekar, en del pyttesmå. Det går i alla fall inte. Får bara upp den här texten: You may not upload animated images.

Är det nån bugg??

Ok, ingen har nämnt felmeddelandet tidigare.
Detta tyder på att vanliga användare tydligen inte får ladda upp animerade avatarer, jag som admin fick detta.

Jag letade när jag testade om det fanns någon väl synlig inställning runt detta hos mig, men hittade ingen. Jag skall vid tillfälle se om det finns en sådan.

Sedan har jag alltid tyckt att animeringar skall man använda så lite som möjligt, då de drar uppmärksamhet från annat som vanligen är viktigare.

Jag testade för skojs skull och fick animerade avatarer att fungera ( bla dansande rosa elefant). Inga problem för mig alltså och jag är ju vanlig användare.

Prosit: har du testat animerade bilder från olika sidor?

Jag har precis hittat inställningen och ändrat den så nu bör det fungera med animerade bilder mindre än 80x80 pixlar.

OK då lyckades jag testa precis då du ändrat inställningarna kanske :)

Men nu fick jag en anledning att byta min egna avatar som jag inte blivit färdig till tidigare :D

Ja!!! Tack snälla Gunnar!!!
0051.gif

Liknande trådar

Bukefalos Jag tror detta passar bäst under Bukefalos men annars får moderator gärna flytta den eller ta bort om det på något sätt skulle vara...
Svar
5
· Visningar
494
Senast: Shaggy
·
Övr. Barn Finns det någon idrottslärare här på Bukefalos? Mitt barn älskar idrott och var den enda på skolan som fick A i 6:an. På högstadiet...
7 8 9
Svar
163
· Visningar
8 358
Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 213
Senast: Äpplet.
·
Kropp & Själ Jag vänder mig till Bukefalos, då det är det största forum/grupp jag känner till, där en majoritet är kvinnor och många dessutom aktiva...
Svar
12
· Visningar
1 342
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30
  • Promenadskor vinter