Sv: Angloaraber inom distans?
Svar till både Weeazel och neywaz:
Vi har precis börjat med dessa träningsritter men planen är att hålla minst en sådan i månaden under "träningssäsongen" och kanske lite mer sällan under tävlingssäsongen. Sist var vi bara två stycken, så fler deltagare uppskattas verkligen!
En av tankarna med träningarna är just att nybörjare ska få chansen att få svar på frågor, hjälp med träningsplanering och få pröva på ungefär hur fort man bör rida på sina första tävlingar och hur en veterinärkontroll går till. Dessutom är det ju också trevligt att lära känna andra distansryttare, jag tror det är mycket nyttigt även för mer erfarna ryttare att ha "bollplank" att diskutera träning och annat med.
Vet att de inte är så förtjusta i att man lägger upp länkar här på bukefalos, så jag pm:ar er med adress till vår sida, där datum för de inplanerade träningsritterna står.
Camilla: Ta med din otränade häst du, jag rider också på en relativt otränad häst (som för övrigt åkte transport för första gången i sitt liv förra träningsritten) och så rider min kompis på min unghäst. Så det blir ingen blåridning här inte!