Angloaraber inom distans?

Sv: Angloaraber inom distans?

Shagyaaraben är lite kraftigare än den "vanliga" araben. Vet ej hur stora de brukar bli generellt. Jag har ridit på en shagya, den var klart större och kraftigare än min polska arab, jag skulle tro att han var ca 155-156 i mankhöjd.

Visst rider jag distans! Vet inte så mycket om ridvägar i Åkersberga, men vi arrangerar träningsritter i Rimbo regelbundet och det finns även många andra distansryttare i området som gärna vill ha sällskap och som kan visa bra ridvägar. När du har skaffat häst ska du absolut hänga med oss på en träningsrunda!

MVH Elin

Det gör jag verkligen gärna!! :D Är ni många som brukar ta er ut på lite långturer tillsammans?

Känner att det skulle vara trevligt att ha kontakt med någon och rida en del ihop med någon som är lite mer erfaren då d e så jäääättemycket som man måste tänka på hela tiden som är nytt för mig ör att man ska få ram en sund och hållbar häst som ska kunna gå distans i många år. Vlket ju självklart är målet. :)

Lite hjälp med träningsupplägg å sånt skulle ju också uppskattas. :idea: ;)

Jag är gärna också med på träningsritt i rimbo :) Bor inte alls långt från Rimbo och hade ingen aning om detta :D

tyvärr har jag en ganska otränad häst just nu som nyligen blivit avvand från sitt föl (ja det var hon som behövde vänjas av, inte ungen) så vi måste börja lite vackert, men ni kanske inte blårider i skogarna? :p

Svar till både Weeazel och neywaz:

Vi har precis börjat med dessa träningsritter men planen är att hålla minst en sådan i månaden under "träningssäsongen" och kanske lite mer sällan under tävlingssäsongen. Sist var vi bara två stycken, så fler deltagare uppskattas verkligen!

En av tankarna med träningarna är just att nybörjare ska få chansen att få svar på frågor, hjälp med träningsplanering och få pröva på ungefär hur fort man bör rida på sina första tävlingar och hur en veterinärkontroll går till. Dessutom är det ju också trevligt att lära känna andra distansryttare, jag tror det är mycket nyttigt även för mer erfarna ryttare att ha "bollplank" att diskutera träning och annat med.

Vet att de inte är så förtjusta i att man lägger upp länkar här på bukefalos, så jag pm:ar er med adress till vår sida, där datum för de inplanerade träningsritterna står.

Camilla: Ta med din otränade häst du, jag rider också på en relativt otränad häst (som för övrigt åkte transport för första gången i sitt liv förra träningsritten) och så rider min kompis på min unghäst. Så det blir ingen blåridning här inte!

Liknande trådar

Utrustning Jag har en unghäst e.Akribori med kort, närmast spikrak och väldigt bred platt (tänk ponny...) rygg och en relativt "normal" manke. Vi...
5 6 7
Svar
126
· Visningar
19 467
Senast: Supersalt
·
M
Distans Jag hade enf undering härondagen, varför är det inte mer engelska fullblod som går distans? Nu har jag ju inte varit ute (än) men har...
2
Svar
36
· Visningar
4 579
Senast: -moa-
·
Hästmänniskan Det här passar inte riktigt någonstans tycker jag och lägger det därför här där jag tycker det passar bäst. Härom veckan satt jag och...
2 3
Svar
46
· Visningar
8 494
Senast: Speedway
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA