Ångest av att döda småkryp!

Linda.B

Trådstartare
Finns det fler än jag eller är jag bara konstig? :confused:
Flugor, mygg & bromsar har jag inga problem att smälla till med flugsmällan, men råkar jag döda små söta skalbaggar & småspindlar blir jag faktiskt lite ledsen, det var ju ett litet liv.

Hittar jag ett kryp inne bär jag genast ut det på alltanen. I bilen stannar jag gärna (om jag åker på småvägar med lite trafik) och släpper ut krypen.

Alldeles nyss sprang en liten spindel över bordet samtidigt som jag satte ner armbågen - Den dog!

Är jag knäpp eller gravidnojja? Är i månad åtta. /Linda

Sv: Ångest av att döda småkryp!

Kul att höra att det finns flera. Ibland har jag tillbringat lång tid med att fösa ut getingar, bära ut myror etc. Har blivit lite tuffare med åren och gråter inte så mycket när jag slår ihjäl flugor. Bara lite!

håller med dig om att flugor och liknande blir inte jag ledseb över om jag dödar dem(händer ibland:angel: )

men de "större" djuren blir jag inte direkt ledsen uten tycker mera att det var onödigt.

Men insekter deremot blir jag ledsen om det händer

Jag tror inte att det är gravidnoja - för i så fall är jag också gravid. :o :D Jag kan inte ens smälla en fluga med flugsmällan utan att få "ångest-light" (ångest är egentligen fel ord, men jag kommer inte på något annat nu). Vid mygg och bromsar går min gräns, för de är så satans jobbiga. Lämna mig ifred - så lämnar jag er ifred. :bow:

Du är inte ensam. Jag kan inte smälla flugor eller så hemma, till stor del för astt jag tycker att det är så äckligt men också för ast jag tycker synd om dom. :o

Det enda "kryp" jag inte mår lite dåligt av att döda är mördarsniglar:devil:

Annars är jag jättemesig när det gäller dödande.Kan knappt smälla en geting ens en gång...

Jag vägrar mörda kryp. Enda undantaget är kackerlackor, men då är jag så snäll så jag mosar de snabbt så de inte hinner lida (om jag törs gå tillräckligt nära, vanligtvis springer jag iväg i panik när jag ser de... :o). Jag hatar kackerlackor (och typ de flesta andra småkryp) men lida ska de icke! Så man kan ju bara gissa hur förbannad jag blev när mamma eldade upp en liten stackare :mad:

I övrigt så är det egna små liv som jag inte vill avsluta, så enda gången jag mördar annat än kackerlackor är när det sker en olycka, som när jag råkade lägga armen på en stekel som tvärdog... Håller mig till att släppa ut krypen istället. Törs jag inte släppa ut de, som typ när det kommer en tvestjärt (som också får mig att springa iväg i panik) så tvingar jag andra att släppa ut fanskapen :D

Skönt att höra att det finns fler som är sådana. Trodde nästan jag var ensam.

Kan jag så flyttar jag gärna undan/ut småkryp ist för att döda dom. Har alltid gjort så och mina barn har tagit efter mej :love:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka