Ångerrätt ridlektions abonnemang

Godiva

Trådstartare
Hej, min ridskola jag rider på använder sig av horsemanager där det står att abonnemanget har en uppsägningstid på 3 månader men det står inget om ångerrätt. Någon som vet hur ångerrätt fungerar för ridlektioner?
 
Vad jag förstått fungerar bara ångerrätt vid köp via telefon (ev nätet).
Vid direktköp gäller inte ångerrätt såvida inte näringsidkaren själv angett det. Är dock vid köp av vara, ingen aning om det är annorlunda vid tjänst
 
Jag har i horsemanager( deras system för eleverna) idag godkänt denna termin genom genom att ange att jag ska betala ridlektionerna med faktura (ännu inte betalat). Idag hade jag min första lektion för i år men blev återigen besviken på ridlärarens bemötande.
 
@Godiva om det inte rör sig om distanshandel= e-handel, telefonsäljare eller postorder och det heller inte angetts någon ångerrätt har du ingen laglig rätt till det. Det enda jag kan se är att du kanske kan försöka reklamera tjänsten om den enligt dig inte håller förväntad standard.
 
Ridskolan i sig är jättebra och jag går fram i utbildningen men jag och ridläraren har nog bara inte matchande personligheter. Jag får tänka framåt och vänta på min ordinarie ridlärare kommer tillbaka.

Jag tänkte bara på det här att två terminer per år men eftersom det är tre månaders uppsägningstid och det på hemsidan står att abonnemanget fortlöper. Så fortsätter abonnemanget även då över terminer?

Jag har funderat på det här nämligen vad som gäller ångerrätt, gäller ångerrätt t.ex. när man precis började ridskolan hade man ångerrätt då precis i början av abonnemanget?

Ursäkta en förvirrad småbarnsförälder-hjärna
 
Ridskolan i sig är jättebra och jag går fram i utbildningen men jag och ridläraren har nog bara inte matchande personligheter. Jag får tänka framåt och vänta på min ordinarie ridlärare kommer tillbaka.

Jag tänkte bara på det här att två terminer per år men eftersom det är tre månaders uppsägningstid och det på hemsidan står att abonnemanget fortlöper. Så fortsätter abonnemanget även då över terminer?

Jag har funderat på det här nämligen vad som gäller ångerrätt, gäller ångerrätt t.ex. när man precis började ridskolan hade man ångerrätt då precis i början av abonnemanget?

Ursäkta en förvirrad småbarnsförälder-hjärna
Det finns inga specialregler för ridskolor, du har den rätt som avtalats. Det bästa vore väl att prata med ridskolan och se om det kan lösas, antingen med ett snack med ridläraren eller kanske byta grupp.
 
Har du påbörjat abonnemanget (ridit första gången) är du solklart skydlig att betala till dess uppsägningstiden gått ut (om du väljer att säga upp det). Ångerrätt kan inte komma in i det här fallet.

Huruvida abonnemanget löper över terminer bör utläsas i avtalet, men det är ju inte osannolikt om det inte är ändrar i schemat och därmed helt nya förutsättningar nästa termin.
 
Jag tänkte bara på det här att två terminer per år men eftersom det är tre månaders uppsägningstid och det på hemsidan står att abonnemanget fortlöper. Så fortsätter abonnemanget även då över terminer?

Om inget bättre förtydligande finns i avtalet, hade jag tolkat ovan som att abonnemanget löper tills det sägs upp (tills uppsägningstiden är slut). Det hade jag dubbelkollat med ridskolan om jag vore du, särskilt som du inte förefaller helt nöjd, iom att det är en rätt viktig "detalj".
 
Ridskolan i sig är jättebra och jag går fram i utbildningen men jag och ridläraren har nog bara inte matchande personligheter. Jag får tänka framåt och vänta på min ordinarie ridlärare kommer tillbaka.

Jag tänkte bara på det här att två terminer per år men eftersom det är tre månaders uppsägningstid och det på hemsidan står att abonnemanget fortlöper. Så fortsätter abonnemanget även då över terminer?

Jag har funderat på det här nämligen vad som gäller ångerrätt, gäller ångerrätt t.ex. när man precis började ridskolan hade man ångerrätt då precis i början av abonnemanget?

Ursäkta en förvirrad småbarnsförälder-hjärna
Kontakta ridskolan, kanske du kan få byta ridlärare/grupp?
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Hej på er! Jag undrar om ni kunde hjälpa mig angående vilket mobilabonnemang som är mest prisvärd och fungerar bra? I dagsläget har...
2 3
Svar
46
· Visningar
905
Hundhälsa Min 10-åriga tik (snart 11) har kissat oftare än vanligt de senaste dagarna, och nu imorse såg jag ljusgula flytningar från vulva (inte...
Svar
8
· Visningar
906
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
23
· Visningar
1 524
Senast: super
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
14 751
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp