Angående skor...

Sv: Angående skor...

Vad menas med 15x6 eller 18x6?

Har suttit o kikat på mantorps travshop på travskorna. Det finns ju inga bakskor med broddhål ju.

Senast ändrad:

håller med matha; flapskor! hoven får växa "ifred"

15x6 och 18x6 visar måtten på skorna. 18=bredare

Köp guldskor då, de håller garanterat..och flapsulor..

Vad menas med 15x6 eller 18x6?

Har suttit o kikat på mantorps travshop på travskorna. Det finns ju inga bakskor med broddhål ju.

Jo då, han har massor olika modeller med broddhål men han kanske inte lagt in dem på hemsidan?

Jag handlar ju alla mina skor där så jag vet. :idea:

flap/flärpskor är som en hård sula som det ska sättas en tåsko på, den bakre halvan är bara sula och inga söm låser hoven

th_flapsko.JPG

Senast ändrad:

Det är millimetermått, bredd x höjd på skorna.

Det finns inga bakskor på släta järn, det är samma runt om.

flap/flärpskor är som en hård sula som det ska sättas en tåsko på, den bakre halvan är bara sula och inga söm låser hoven

th_flapsko.JPG
Nu måste jag fråga om flärpskor!!
Var på börjes idag. Dom hade sådana som på bilden och även sådana med större räfflor.
Jag frågade om dom var bra mot halka. Det berodde ju på underlaget plus att man fick ju brodda reält i tån.
Sedan sa dom att om det blir snö är dom inte så bra för då fastnade det en massa.
Vad anser ni om detta tros?
Imorgon blir det alla fall vanliga skor fram (om jag inte får någon bra åsikt här som "vänder" mig och om hovis har flärps) och faktiskt, hör o häpna guld med brodd bak. Tog bara 4 broddas.

Flärpsulor funkar utmärkt på vintern med snö och is. Givetvis köper man flärpsulor med ingjutna broddar då. Beroende på fabrikat så finns det 2 till 8 brodd per sula. Eftersom du har 4 brodd (2 i tån och 2 på främre sidodelen) i skon så klarar man sig utmärkt även med sulorna som bara har 2 broddar.
Snöstyltor är inget jag har haft problem med med flärp. Funkar minst lika bra mot styltor som snösulor.
Kan bara rekommendera.

Liknande trådar

Fritid Jag ska för första gången vandra i Alperna, denna gång blir det i Cervinia, Italien :banana:. Ser så fram emot det! Jag har tidigare...
Svar
10
· Visningar
623
Senast: lil-sis
·
Kläder & Bli fin Nu börjar det ju bli kallare ute, och jag känner att jag saknar en typ av sko. När jag är hemma och håller på i trädgården/med huset...
Svar
14
· Visningar
682
Utrustning Är det någon här som har hästar som går barfota och rids/tränas mer regelbundet? (Alltså inte föl/unghästar eller små sällskapsponnyer...
Svar
9
· Visningar
1 369
Senast: Miingla
·
Tjatter Jag söker en nätt pannlampa med bra sken som jag kan ha när jag cyklar. Eftersom jag ska till tex föreläsningar så vill jag inte ha en...
Svar
12
· Visningar
639
Senast: MCP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka