Angående ledarskap å så...

T

Trampe

Tanken slog mig häromdan... Om man jobbar ledarskap med sin häst, tar t ex join up. Allt går bra, hästen respekterar sin ledare och så. Kommer den här respekten att gälla för övriga människor runtomkring hästen eller bara den som tränar med hästen?

Sv: Angående ledarskap å så...

Den respekten tränaren får kommer inte att ges till andra personer. Man kan säga att hästen ser oss som andra hästar. När det kommer en ny person är det precis samma sak som om det skulle komma en ny häst. Därför ska varje ny människa som hästen är i kontakt med vinna hästens respekt. Det räcker inte med att tränaren har fått respekt.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag hoppas kunna bolla lite tankar med andra hästkunniga här. Jag, min man, och vår 17-åriga dotter kommer inom kort att flytta till en...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
6 381
Senast: mamman
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 858
Senast: Lavinia
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 458
Senast: mars
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 212
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Uppdateringstråd 30