Angående Kalla Faktas program....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Knapplån.

Alla ni som nu försöker hitta på olika negativa anledningar till att vittnena nu trädde fram i TV. De är osams med Åke, sambos , avundsjuka, mm, mm. Tänk efter VARFÖR inte fler människor vill eller törs träda fram och stå för saker som är fel ( ej bara i travet ) Det är just det här många är rädda för. Att inte bli trodd på och att desutom få utstå en massa skitprat och i värsta fall hot.

Jag tycker det var modigt att träda fram i TV. Det var säkert väldigt obehagligt också och inget man gör för att sitta och ljuga. Varför skulle man göra det?

Tråkigt för travsporten är det i alla fall men jag tror att förtroendet för travet kommer att kvarstå om man tar tag i detta nu och inte förnekar det.

Åter igen har "vi" inom travet fått komma till tals.. NOT!!!
Vi blir åter igen anklagade för allt möjligt AD sitter och bläddrar i papper och tror att han är något. Skräck bilderna på Moe odin är inte bra så ser många norska hästar ut efter lopp resultatet av att man inte får köra med spö dom rycker och sliter i munnen på hästarna.

Jag skall ge all heder åt Stig H Johansson som under den stora press där det sitter folk och anklagar hans sport för allehanda saker som i hans och min värld inte finns. Och sitta och inte kunna få ögon kontakt med dom som anklagar en av hans vänner för brott som det fortfarande inte finns några som helst konkreta bevis för. Att två personer som jobbat åt ÅS och påstår sig ha sett en grisfösare utan att våga/kunna ge något namn på VEM som använt denna fösare. Stig H fick enbart 1-1.30min av programmet.
All heder åt Stig som kunde behålla lugnet när reportern försökte avbryta honom flera gånger.

Åter igen ett elakt vinklat program. :confused::confused:

*kl*
Nu är jag inte moderator här inne, men tänk på forumreglerna innan ni skriver en del inlägg.

*kl*
Kan inte låta bli, men är det inte lite lustigt att Åke kör runt i en dress som det står ELON på?

Menade att Disa "ljög" Lennart Ekdal i fejjan. Inget annat.

om du läser mina inlägg så står det att jag varken säger bu eller bä!!! svårt att förstå?? jag har aldrig påstått nåt om vad hon säger, bara varför hon slutade. varför hittar du på? vad har jag gjort för fel??

Alltså, det måste väl finnas någon av alla dessa som har haft modet att ta en bild? Jag fattar inte ens att man kan jobba åt någon som är en djurplågare, så det verkar ju vara lustigt att de inte tar en bild bara för att de är rädda att förlora jobbet.

Jag har själv som anställd varit vittne till misshandel och misstkösel av hästar hos en (annan) tränare, och kan bekräfta att man tyvärr inte alltid är så modig när det väl kommer till kritan. :(
Hade inga som helst problem med att i efterhand anonymt ringa till STC och tipsa om vad som pågick, men att våga ta en bild när det väl skedde.... nä.
När jag skriver det nu låter det ju inte så jävla farligt (vad är det värsta som kunnat hända liksom?) men jag kommer ihåg att jag verkligen var livrädd för att bli upptäckt på den tiden.

Även det gäller en tränare som verkar ha haft förhållandevis många anställda som kommit och gått bara det senaste året. Och även om det inte rör sig om lika många anställda som Svanstedt har/haft, så är jag helt övertygad om att det är fullt möjligt att så pass många människor inte vågar skaffa egna bevis, även om de vet och har sett vad som pågår.

om du läser mina inlägg så står det att jag varken säger bu eller bä!!! svårt att förstå?? jag har aldrig påstått nåt om vad hon säger, bara varför hon slutade. varför hittar du på? vad har jag gjort för fel??

Du menade att styggman trodde Disa hette "Ekdahl" i efternamn. Det var allt.
Ingen anledning till att bli upprörd.

Du menade att styggman trodde Disa hette "Ekdahl" i efternamn. Det var allt.
Ingen anledning till att bli upprörd.

nä att hon gång på gång ifrågasätter om jag säger att disa ljuger ekdal mitt i "fejjan" som hon uttalar det. och det har jag aldrig ens nämnt nåt om har inte yttrat mig!!!!

När frågan om namn på dem som kört så verkade det som de inet fick säga namnet/namnen..

Ja tyckte det var ganska bra jag, med tanke på vad som diskuterades, ansåga jag att travets sida var seriösa o duktiga och Peter Fossberg var väldigt duktig som STC representant, Stig H som representat för travet. :bow:

Peter fick verkligen fram att travet inte varken bludar eller stöttar detta utan avvaktar utredningen!
Mycket viktigt!!

Stig H fick Ekdahl att nämna att de flesta inom travet var justa människor. Stig H gav oxå ett mycket proffisionellt intryck när Belinda började bjebba om att han skulel ta parti, han sa som det var helt enkelt, allt annat hade ju varit knäppt!

Jag missade detta program, vilket var synd eftersom det är ett av programmen man måste ha Anytime för att kunna se på nätet.

Men efter vad jag kan läsa till mig i den här tråden så väcks det lite funderingar i min hjärna, bl.a om inte något vittne kunnat fota/filma NÄR grisfösaren används borde man vid något tillfälle iallafall få ett kort på själva redskapet då det inte används, för att åtminstone bevisa att det finns en sådan på gården.

Sen tycker jag det här är oerhört tragiskt om det stämmer, en stortränare som varit ledande i Sverige och man kan tänka sig att sådana metoder inte skulle existera i Sverige, men uppenbarligen gör de det.

En annan sak jag funderar över är att eftersom en sån stor tränare som Å.S haft så många hästskötare/lärlingar kring sig så förvånas jag över att inte fler sett grisfösaren användas. Om nu två törs kliva fram, så varför följer inte resten med?

Å.S är på alla sätt och vis slut som tränare, oavsett om det blir en fällande dom eller ej. Hade jag haft häst i träning där, hade den fortare än kvickt få byta tränare oavsett vilket.

Men fy på er :D

-KL-

Ingen rök utan eld.. men jag säger som såhär; man är oskyldig tills motsatsen är bevisad!

Vet av egen erfarenhet hur mkt skitsnack som kan gå inom travet, iom min stämning av travtränare ang uppsägning under mammaledighet.
Fick höra mkt om vad jag sagt & gjort , fast jag inte ens vart närvarande.

nä att hon gång på gång ifrågasätter om jag säger att disa ljuger ekdal mitt i "fejjan" som hon uttalar det. och det har jag aldrig ens nämnt nåt om har inte yttrat mig!!!!

Nee nu missuppfattar du & läser mellan raderna, tror att Styggman menade att tillrättavisa att du trodde att denne skrivit "Disa Ekdal", när h*n eg skrivit att " Då ljög Disa Ekdal i fejjan".

Varför blir du så upprörd? Ingen har anklagat dig alls.

Men fy på er :D

-KL-

Ingen rök utan eld.. men jag säger som såhär; man är oskyldig tills motsatsen är bevisad!

Vet av egen erfarenhet hur mkt skitsnack som kan gå inom travet, iom min stämning av travtränare ang uppsägning under mammaledighet.
Fick höra mkt om vad jag sagt & gjort , fast jag inte ens vart närvarande.

Men lite roligt var det!:D
Om jag skulle ha trott på alla rykten jag hört under alla år jag hållit på med trav,då skulle jag ha slutat för länge sedan!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka