Angående Kalla Faktas program....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Okey, jag missuppfattade nog :o

Trodde han sa ja till att det var mellan 5-10 personer som anmält.

Han verkade mest dilla för från början sa han att det var "ett par", sen kunde han inte säga alls - för att sedan avsluta med att hålla med om att det var ca 5-10 st. :crazy:
Om han sedan pratade om anmälningar eller vittnen det missade jag, men jag tyckte det lät som anmälningar. Och som någon då sagt så behöver det ju nödvändigtvis inte vara flera personer....

Så jag har svårt att se det gå till en fällande dom.
Oavsett sanning eller inte. Jag tror inte vi någonsin kommer att få någon klarhet i vad som egentligen hänt eller inte hänt.

Med dagens mobiler så borde det ju finnas bilder om det var sant eller!?

Ja, man tycker ju det. Var och varannan människa har ju en kameramobil(oftast med bra zoom). Borde ju inte ha varit så svårt och smyga in i skogen och ta några bilder kan man ju tycka.

Skulle dom vara mindre trovärdiga för att dom är sambos? Eller mera benägna att vara osamsa med ÅS?
Jag fick förresten den uppfattningen direkt i tv att dom var ett par. Jag stalkade inte upp dom på eniro heller.
Här är väl bara ett bevis på vilket pris dom betalar nu för att kliva fram.

Man kan ju enkelt filma eller fota med mobil utan att nån märker!

Namnen dom nämnde var något år sen som dom tävlade.
Det kanske inte förekommer på Bjärtorp idag?

Hmm, jag kommer ihåg Bhengaalii (?) Hur han helt plötsligt inte gick ett steg och bara var het.

Som anställda kanske dom inte vågar öppet filma och ta kort?

Känns ju inte riktigt som man smyger runt i skogen under en arbetsdag precis..
Tänker man ens så?

Tror vi alla gärna skulle säga att jag skulle minsann anmäla på rotmos.. men om det står 30 till brevid som verkar tycka det är ok o när du pratar om det så verkar deras hästar inte mått dåligt av det o trots du vet att det är fel så..

Tror det skulle vara betydligt lättare anmäla nån som slår en häst än din chef som använder ström..
Och ändå är det få anmälningar på folk som slår hästar.

Man kan ju enkelt filma eller fota med mobil utan att nån märker!

Det är ju bara att låtsas att prata i telefon och ta en bild, eller att ha den i fickan med ett litet kikhål, det finns ju många sätt att dölja mobilen. Någon som har hört talas om dolda kameran någon gång? :p

Hur många gånger har inte du velat pissa på chefens skrivbord.:angel:

Fast det gör även anställda i storstall när inte chefen är med;). I somras var vi ute och åt med familjen på semestern. Vi hade rätt kul när vi satt och lyssnade till de som satt vid bordet bredvid. Sex stycken, varav fem jobbade hos en stortränare i närheten. Allt de pratade om var ju inte positiva saker:angel:.

Namnen dom nämnde var något år sen som dom tävlade.
Det kanske inte förekommer på Bjärtorp idag?

Jo, det fanns ju mobiler då också;) Nej, idag lär det knappast förekomma, inte efter detta i alla fall. Får väl se vad som händer.

Försöka sätta dit honom. Hästen gick ju bättre med Åke´s träning. Åke kanske lurade hästen av dom. Det hemskaste inom travsport är svenska avensjukan.

Jag har hört det från fler håll så...
Men jag är inget pålitligt vittne o jag kommer bara dragandes med rykten.:)

Men för mig känns vittnena fullt trovärdiga.

Det finns nog inte så många mobiler med så bra zoom skulle jag tro.:) För du måste väl mena att bilderna skulle tagits i smyg på håll i sådana fall. Eller tror du någon skulle våga ta foton helt öppet? (En grisfösare är inte speciellt stor ca en dm skulle jag tro. Den går att gömma bra i handen )

Det ska nog mycket till för att någon anställd ska våga ta foton eller film då risken att bli upptäckt måste vara stor.... om man nu inte själv är den som kör förstås....

Jag reagerade på att Disa (vittnet ) sa att då hon hade haft synpunkter till Åke om elfösarna så hade han svarat
"Det är bättre med el än att slå hästarna".... Finns det inga andra alternativ till träning eller?

Senast ändrad:
Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

• Tvättstugedrama