Angående Kalla Faktas program....

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Angående Kalla Faktas program....

Jodå, det är ingen nyhet för mig att man kan hålla brottmålsförhandlingar i den tilltalades utevaro. Men inte utan tillförlitlig utredning och inte när det gäller allvarligare brottslighet eller svårutredda brott.

disa slutade hos åke för de rök ihop, jag var tillsammans med hennes förra killes bror och jobbade hos åke samtidigt som henne. hon slutade dock efter att jag slutat.

Då frågar jag dig. Har du sett grisen i säcken??? Tänkte bara om du har jobbat där.

Och då "ljög" Disa Ekdal i fejjan om att de inte hade nå annat otalt.

Det behövs inget alternativ. ´Seriösa tränare använder inte våld. Man bygger upp hästen genom att hålla den på bra humör.

Det finns nog inte så många mobiler med så bra zoom skulle jag tro.:) För du måste väl mena att bilderna skulle tagits i smyg på håll i sådana fall. Eller tror du någon skulle våga ta foton helt öppet?

Det ska nog mycket till för att någon anställd ska våga ta foton eller film då risken att bli upptäckt måste vara stor.... om man nu inte själv är den som kör förstås....

Jag reagerade på att Disa (vittnet ) sa att då hon hade haft synpunkter till Åke om elfösarna så hade han svarat
"Det är bättre med el än att slå hästarna".... Finns det inga andra alternativ till träning eller
?

Jo, för de flesta andra!!

Ställer mig bakom Stig H i den filosofin :)

Det finns nog inte så många mobiler med så bra zoom skulle jag tro.:) För du måste väl mena att bilderna skulle tagits i smyg på håll i sådana fall. Eller tror du någon skulle våga ta foton helt öppet?

Det ska nog mycket till för att någon anställd ska våga ta foton eller film då risken att bli upptäckt måste vara stor.... om man nu inte själv är den som kör förstås....

Jag reagerade på att Disa (vittnet ) sa att då hon hade haft synpunkter till Åke om elfösarna så hade han svarat
"Det är bättre med el än att slå hästarna".... Finns det inga andra alternativ till träning eller?

Alltså, det måste väl finnas någon av alla dessa som har haft modet att ta en bild? Jag fattar inte ens att man kan jobba åt någon som är en djurplågare, så det verkar ju vara lustigt att de inte tar en bild bara för att de är rädda att förlora jobbet. Jag som älskar hästar skulle inte bara kunna se på om de grisfösade min sköthäst(skyddsling). :crazy: men det är ju jag det...

Sa dom inte TB Winner också, brolins häst som också helt plötsligt slutade "gå"

Det behövs inget alternativ. ´Seriösa tränare använder inte våld. Man bygger upp hästen genom att hålla den på bra humör.

Och det tycker man ju att ÅS (framgångsrik tränare som han är) borde ha fattat för länge sedan.
Dessutom borde han inte ens ha behov av att tilläpa otillåtna metoder med tanke på att han säkerligen får in bra hästar vilket som.

Alltså, det måste väl finnas någon av alla dessa som har haft modet att ta en bild? Jag fattar inte ens att man kan jobba åt någon som är en djurplågare, så det verkar ju vara lustigt att de inte tar en bild bara för att de är rädda att förlora jobbet. Jag som älskar hästar skulle inte bara kunna se på om de grisfösade min sköthäst(skyddsling). :crazy: men det är ju jag det...

Jag tror alla känner som du..
Men det är lätt sitta här o tycka..

Jo, den hörde jag också. Och fina, fina Benghali. Snyft. Jag blir så arg.

Jag tror att fler tränare kommer att pekas ut nu. Säkert kommer det att komma falska anklagelser också. Visst har man hört rykten, men jag trodde att det där med grisfösare var en fluga på 80-talet som inte förekom längre.

Jag undrar hur det kommer sig att dom träder fram nu?
Är det för kalla fakta ,eller?

Sa dom inte TB Winner också, brolins häst som också helt plötsligt slutade "gå"

Fast kollar man på travsport.se så säger statistiken annat. Han gick nästan bättre före & efter tiden hos Svanstedt, men vann iaf 3 lopp & fortsatt gått hyggliga tider.

Då frågar jag dig. Har du sett grisen i säcken??? Tänkte bara om du har jobbat där.

Och då "ljög" Disa Ekdal i fejjan om att de inte hade nå annat otalt.

jag utttalar mig inte om det disa säger är sant eller ej - jag gillar henne och tänker varken säga bu eller bä.

men jag själv har aldrig sett nån köra med grisfösare - men för det akn jag heller inte säga att det inte förekommer. jag personligen har inte sett eller hört nåt om den, men jag kan omöjligt veta vad som frsigått under alla snabbjobba då jag inte hade häst med. så där kan ajg heller inte säga nåt mer än att JAG inte vart med om det.

är väldigt nära vän med en före detta andretränare från åke och vi har talat om detta och han ger sig inte till känna.

sen heter disa zetterman ;) men vad jag förstått så har de saker otalt med varandra, iafl då hon slutade.

*kl*

Jag vill bara inflika att jag tror inte grisfösaren är anledningen till Å-S framgång som tränare...

Däremot är jag inte så imponerad av vad jag tror är anledningen till framgången heller, som är hans otroligt hårda tränings metoder som slår ut många men de som fixar den, de blir riktigt bra.

Ex. som Walmann, Lähdekorpi som får in hästar som pissvinner i sina första starter. Vad ska man då hitta hos dem?

Menade att Disa "ljög" Lennart Ekdal i fejjan. Inget annat.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Atletix
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka