AngÅende FÄstingar

M

Mhiloy

Har en vän vars häst har fullt av små små "knottror" på nästan hela kroppet med små små fästing-bebisar på (ser det ut som iaf)

någon som vet något om vad det kan bero på eller vad man ska göra.?

tacksam för svar. :)

Sv: AngÅende FÄstingar

Jag ser till att plocka bort fästingarna medetsamma eftersom det kan förhindra fästingsjukdomar, dock inte alla. Sedan ger jag mina hästar vitlöksklyftor varje dag. När hästen äter vitlök luktar blodet illa och då fäster inte fästingarna. Detta fungerar på mina hästar. Visst har de några fästingar men inte i samma utsträckning som innan.

Sv: AngÅende FÄstingar

Om det är fästingar måste man ta bort dom...men det är svårare när dom är så små och om dom är så många....men bort skall dom....en fästing blir ju större o större ju mera blod den får i sig..såhär ser en "ny" fästing ut innan den har sugit blod..

BILD

Liknande trådar

Fritid Jag är tydligen en fästingmagnet av oöverträffade mått. I onsdags var jag i skogen och plockade svamp. Iklädd höga lundhagskängor...
Svar
6
· Visningar
523
Senast: Grazing
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 068
Senast: Josefineeee
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
600
Senast: tara
·
Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 303
Senast: Zetly
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17