ang tävlingsklädsel

E

Essepesse

vad ska man ha för kläder på ett vanligt KM??
ska man knoppa manen?

Sv: ang tävlingsklädsel

fråga klubben då det är dom som bestämmer om klädsel.

knoppa gör du som du vill med

men om dom säger att det inte spelar nån roll då?

hallå, dete är väl nån som tävlat klubbmästerskap som kan berätta vad de och resten av startfältet hade för kläder?

men då har du ju helt enkelt vad du vill på dig!

vill du ha kavaj och vita ridbyxor ha det! vill du ha svarta ridbyxor och orange tröja så ha det!

På våra klubbtävlingar så har alla haft olika. Några har haft tävlingskläder (kavaj och vita ridbyxor) och andra har haft vanliga ridkläder.
Oftast så har ingen knoppat manen heller

På våra KM vill dom att vi ska ha kavaj och full tävlingsutrustning, och knoppade och finfixade hästar ;)

På våra klubbisar har nästan alla kavaj m vita ridbyxor, dom flesta knoppar manen

I våran klubb tycker de att man ska "tävlingsfin" på KM iaf, annars kvittar det. De flesta brukar knoppa manen.

Jag ska rida KM nästa helg, planerar att ha de vanliga tävlingskläderna minus kavaj, blir en snygg tröja istället. Men många har kavaj också, jag tänker inte ha min pga att den inte sitter bra (ska köpa en ny, min har jätteskum skärning över axlarna).
Sj'lvklart knoppar.

Här kör vi full tävlingsmundering i dressyr-KM iaf!!! Det är ju där man ska stajla för domaren :idea:
Men när det gäller hopp-KM så brukar jag ha vita ridbyxor och klubbjacka (istället för kavaj)...
Du behöver inte knoppa manen, hos oss är det iaf nästan inga som gör det.

vad är det för tröja du ska? *nyfiken*

Jag antar att den frågan var till mig... Jag har inte bestämt mig vilken färg det blir, antingen en ljusbrun eller en grå. Bägge två är i alla fall stickade i bomull, ganska tunna alltså. Och v-ringade, tycker det är snyggast till polo.

Liknande trådar

Körning Jag började läsa lite i TR för sportkörning (jag har inte ens en körbar ponny än :p jag tror att jag bara snabbt skulle kolla vilka...
Svar
14
· Visningar
604
Senast: Mli
·
R
Kläder & Bli fin Jag vill inte "sno" tråden om hur mycket kläder man ska köpa på ett år så därför så gör jag en egen tråd om dethär! Men jag undrar lite...
2 3
Svar
52
· Visningar
2 266
Senast: Badger
·
Övr. Barn Vi har kollat lite lätt på ett hus, det ligger lite utanför, men skolbussen går där och hämtar upp elever som bor ännu längre bort, men...
2
Svar
31
· Visningar
1 681
Senast: Lejanna
·
Hästmänniskan Bokade in provridning idag på en häst. Ägaren skrev då det sista ”Glöm inte att komma i nya kläder iom smittorisken”. Brukar alltid...
2
Svar
23
· Visningar
2 748
Senast: warg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Världscupen 2024/2025