Ang. Stuts..

Pearlow

Trådstartare
Hejsan! :)
Jag är en tjej som tävlar på lite högre höjder som LA LB men har nu skaffat ny polle än min B-ponny ja har nämligen skaffat en D-ponny och hoppar mkt sällan stuts har gjort det några ggr på ridskolan i tävlingsgruppen.. och undrar vad man ska ha för avstånd för en ponny på 120cm och en på ca146cm jag är JÄTTE tacksam för svar det vore jätte bra.. ;)

Sv: Ang. Stuts..

Jag vet inte riktigt..
Men hoppade du din ponny på ridskolan eller en av ridskoleponnyerna? Om du hoppade din ponny och det fungerade bra kan du ju fråga instruktören du hade? Men 2meter för d-ponny e nog inte helt fel... men jag vet som sagt inte riktigt

Men då måste ja ringa för det är sååååå lååångt dit så på det sättet går det INTE :mad:

2 meter ? nja skulle inte tro det dom ska ju hoppa bara upp ner.. :P

2 m mellan studs för en D-ponny är alldeles för tajt! jag har hoppat studs med min D-ponny senast idag, först låg det på 2,20 mellan varje och det var väldigt väldigt kort. Längde det till 2,50 vilket fungerade utmärkt! Så; 2,50 är en bra längd mellan studsen för en D-ponny! ;) Lycka till!

ja jag brukar också ha 2,50 med min d-ponny på 147 cm

2,5 - 3 meter för d-ponny beroende på hur storgalopperad den är:)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
15
· Visningar
1 082
Senast: Bison
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 051
Senast: Mia_R
·
L
Hästmänniskan Hej! Jag skulle vilja disskutera lite om en sak och fråga om tips om hur andra skulle ha tänkt i min situation. Men innan jag skriver...
2 3
Svar
55
· Visningar
6 268
Senast: sorbifolia
·
L
Gnägg Hej! Jag vill bara fråga vad andra skulle tipsa om men säger INTE att vi ska köpa nån häst eller ponny NU så ingen miss förstår. Utan...
2
Svar
22
· Visningar
2 639
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar