Ang registrering av föl

Sv: Ang registrering av föl

Det brukar ofta bli hästar till salu när sommarbetet slutar och det är dags att flytta hem/ stalla in. Håll ögonen öppna, trots allt kan annonserat pris sjunka ...

Under tiden, kolla stammar och annat så att du kanske vet mera vad du vill ha. Har du sällskap eller flock till din blivande unghäst?

Många kommer inte att få de priser som står i annonserna. Åk till uppfödare som har ett antal föl och diskutera vad du är ute efter och pris. Jag var nyligen hos en uppfödare som skrev ut pris kring 25000kr för fölen på sin hemsida, men som när vi gick omkring i hagarna kunde tänka sig gå ned till 15000 för de flesta fölen om affären gjordes upp nu under sommaren.

Generellt sett brukar väl hästar vara billigare på hösten/vintern än under vår/sommar??

Det är bättre att ge sig tid och leta, förr eller senare dyker drömhästen upp... :love:

Du har inte funderat på import?

Import känns inte aktuellt för min del...
Sällskap finns hemma,men i första hand ska jag se mig omkring efter
inhysning hos nån som har en lämplig "flock", där hon kan gå,iaf tills nästa höst.
Skulle vilja ha fölet i blandad flock, både ungdomar i samma ålder och uppåt, men ändå med daglig kontakt m trevliga människor.
Jag misstänker att jag har en bättre häst att lära känna då, än om hon/han skulle gå här hemma med en vallack och ett sto med enorma moderskänslor.Förmodligen blev den lilla för bortskämd då :o

Import blir dyrare, och ökar eksemrisken. Det verkar som du har en bra plan. Kanske skulle du testa en "köpes-annons", och se vilket intresse som finns då?

Jag satte in en annons, och har redan fått ett lovande svar :D

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 800
Senast: Anonymisten
·
Övr. Hund Hej! Har en Sankt Bernhard på ca 3,5 år. Han är rätt stökig av sig och har varit det mer eller mindre hela sitt liv men nu senaste...
Svar
14
· Visningar
1 839
Senast: Grazing
·
Tjatter Nej men nu är det väl hög tid, tycker ni inte? 2024 års upplaga av Secret Santa är här! 🤓 Ni som har varit med tidigare har koll på...
50 51 52
Svar
1 024
· Visningar
33 616
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag är mitt inne i första sommaren med att försöka odla ätbara grejer på min plats. Visst har jag pysslat mycket med trädgård tidigare...
Svar
4
· Visningar
754
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Hjälp
  • Barmarksdrag/canicross