Sv: Ang pris på huskatter
Tillbaka till verkligheten. SEn kan trådskaparen fortsätta att leva i sin fantasivärld. Hur ser då verkligheten ut? En ögonblicksbild från Blocket
Huskattspriser utan raskattsinblandning:
Kalix 200:-, kalix 100, västernorrland 100:-, Boden 150:-, Örebro 100:-, Örebro 500:-, Trelleborg 100:-, Göteborg 300:- (nedsatt pris), Göteborg 150:-, Eslöv 200:-, Älvsborg 100:-, Jönköping 100:-Västerbotten 100:- (långhåriga!), Västernorrland 200:-, Jämtland 200:-, Gävleborg 100:-, Älvsborg 400:-, Uppsala 100:-, Göteborg 100:-, kalmar 200:-.
Tillbaka till verkligheten. Snittpriset på de senast 20 utannonserade katterna är 175:-. Alla dessa människor är alltså personer som vissa personer på detta forum föraktar och ser ned på. Ingen av dem borde få ha katt enligt många här. Det fanns några katter som låg lite högre, men även dessa katter var av sådan sort vars ägare är allvarligt illa sedda på denna sida då det rörde sig om olika blandraskatter.
Diskussion bland vanliga människor på min arbetsplats i samband med att jag satte upp min annons på anslagstavlan ica maxi. En kollega sa men förvåning i rösten " häromdagen såg jag en lapp här på anslagstavlan. Det var nån som ville sälja kattungar för 300:-? Då får de ju aldrig kattungarna sålda. Det är ju ingen som betalar 300:- för en kattunge". Lappen satt kvar men med ändrat pris. Fick väl inte sålt ungarna så nu var priset sänkt till 200:-.
Det är så verkligheten där ute ser ut och verkligheten finns där oavsett vad som skrivs på detta forum. Det är bara att komma tillbaka till den. Att förakta vanligt folk kommer man ändå aldrig att komma någonstans med. Då kan man fortsätta att sitta ensam på sin kammare och tycka att man är bäst i världen och alla andra är så dåliga.
Fråga nr 2. Vad är genomsnittsåldern på de som deltar i diskussionerna här? Den människosyn som florerar liknar med det som är vanligt förekommande under tonårstiden, sen växer det bort när man förstår att man inte kommer någonstans med att tro att man är så mycket bättre än alla andra.
Inte nog med att man här föraktar vanliga kattägare. Dessutom tror man sig vara bättre och mer kunnit än veterinärerna på ett av landets största djursjukhus. De anser inte att det är nödvändigt att vaccinera mina huskattsungar innan försäljning för det är inte brukligt bland "vanligt folk" dvs bland alla de människor som här föraktas.
Är det nån som önskar mer statistik!!!!!!!!!!!!!!! Jag kan plocka fram ytterligare 100 priser och räkna ut ett snittpris som visar hur illa alla kassa kattägare behandlar sina djur i detta land.