Malin L
Trådstartare
Sv: Ang pris på huskatter
Det handlar inte om att förakta vanliga människor.
Det handlar om att jag vill att kattens status ska höjas. Att det är pga den låga statusen och att det tas fler huskattkullar det finns hem till så är katthemmen överfulla och tusentals katter fryser och svälter ihjäl varje år. Detta är fakta.
Det handlar om kattens väl och ve. Inte om några löjliga principer från min sida att alla borde göra på ett visst sätt bara för att utan detta är verkliga problem i sverige idag.
Kan du tala om för mig när jag skrev att jag inte har vaccinerat min katt??????? Att jag råkar ha samma åsikt som ca 99 % av alla som annonserar ut sina katter på blocket, innebär inte att jag är behandlar mina katter sämre än vad Malin L och kompani gör. Det Malin L lider av är något som brukar omnämnas svenssonförakt, alltså en nedvärderande syn på vanliga människor. Malin L och kompani tycks anse att de flesta kattägare i detta land är så usla att de aldrig borde ha fått skaffa sig en katt.
Det handlar inte om att förakta vanliga människor.
Det handlar om att jag vill att kattens status ska höjas. Att det är pga den låga statusen och att det tas fler huskattkullar det finns hem till så är katthemmen överfulla och tusentals katter fryser och svälter ihjäl varje år. Detta är fakta.
Det handlar om kattens väl och ve. Inte om några löjliga principer från min sida att alla borde göra på ett visst sätt bara för att utan detta är verkliga problem i sverige idag.