ang lydnasuppflyttning..

M

mallan

Jag har inte riktigt fått klart för mig hur man blir uppflyttad i lydnaden.. Blir man uppflyttad direkt efter en förstaplacering,eller ska man ha tre förstaplaceringar eller hur är det?? Tacksam för svar! :D

Sv: ang lydnasuppflyttning..

Du får gå upp efter ett första pris (dvs över 160 poäng), men om du vill så kan du ta det 3 gånger, så får du lydnadsdiplom, LP.

Så du kan ta LP I, LP II, LP III, LP ELIT och SLCH, de flesta som siktar på CH tar inga LP, det tar för lång tid.

//E

Vad har man för nytta av lydnadsdiplomen?

Titel :angel: Sen får man ju värdera den hur man vill. Fast vill man inte upp i Elit som trots allt är ett väldigt stort steg så kan det ju vara skoj med ett LP3. Tycker jag...

Aha :idea: Då ska jag nog satsa på att ta lydnadsdiplom, jag VILL inte bli uppflyttad. :D

Tvåan är ju kuligast!! Sen blir det för allvarligt *urk*

Ja, tvåan verkar också rolig.. Men sen blir det för svårt. Mest för mig, hunden skulle säkert klara det om hon inte hade så virrig matte. :D

Ja till trean så blir det att lägga ned lite tid... Iofs rätt så skön sysselsättning när man har en hund som helst hade behövt träna varje dag. Det blir rätt så enformigt annars! :)

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag har 2 tikar ( fransk bulldog) den ena är 9 år kastrerad & hon har bott med mig sedan hon var 8 v. Den andra tiken är en rescue...
Svar
3
· Visningar
833
Senast: animalasia
·
R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 248
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Hur länge brukar en hund vara förkyld? Hunden började fnysa och nysa i förrgår och har idag även fått lite rinnande ögon. Hon mår bra i...
Svar
2
· Visningar
558
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 581
Senast: fixi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård