ang krubbitare

T

tya

Mitt sto har "varit" krubbitare/svalt luft,och väldigt aktivt vad det gäller detta,MEN efter en op i v knä bak,har hon i princip lagt av med detta,helt otroligt,ingen i stallet hör henne stå och svälja luft längre,(har tryckt överkäken mot en kant och svalt luft förr)Man läser ibland att detta beteende kan bero på smärta,i mitt fall då mitt sto säkert haft ont en tid i sitt knä är jag ganska säker på att det inte är helt omöjligt att det kan bero på smärta.Men det är bara vad jag tror,skulle vara kul att få veta om ngn annan varit med om samma "fenomen",jag är ju jätteglad och nöjd över att hon lagt av med detta.

Sv: ang krubbitare

Min ET hade sagt att det beror på att bakknäna är knutna till magmeridianen :angel:
Vid behandling av knäna brukar magarna mullra som sjutton! :p

Luftsnappning i sin tur är ju ofta knutet till orolig mage som jag förstått.

Min ET hade sagt att det beror på att bakknäna är knutna till magmeridianen :angel:
Vid behandling av knäna brukar magarna mullra som sjutton! :p

Luftsnappning i sin tur är ju ofta knutet till orolig mage som jag förstått.

Ok,då är det inte helt "uteslutet" att det kan bero på att hon haft probl med sitt knä.:)

Smärta kan ge upphov till magsår hos häst. Magsår kan då göra att hästen drar in luft för att dämpa smärtan.

Liknande trådar

Hästmänniskan Usch, jag vet inte hur jag ska börja. Väldigt kortfattat så köpte jag en häst i maj förra året. Han var livrädd för människor och...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 792
Senast: MistyT
·
Hästvård Vi har en ponny som är en riktig surpuppa. Vi har haft honom lite mer än ett år och nu under slutet av hösten upplever vi att han har...
Svar
14
· Visningar
1 777
Senast: Hannah0407
·
Hundhälsa (Svart) riesenschnauzer är ju inte direkt känd för sin exceptionellt goda klokvalitet direkt, och Utter har aldrig haft 'superklor'. De...
Svar
3
· Visningar
4 340

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka