ang. hemsida

doleron

Trådstartare
jag har (dumt nog) tagit på mej att fixa upp vårt stalls hemsida genom us. varför jag gjorde det vet jag faktiskt inte för jag har aldrig gjort något sånt i hela mitt liv.:crazy:

nu har jag iaf fått alla lösenord och sidor som man behöver för att fixa och ordna upp saker, men jag fattar inte vars det är jag ska lägga in det jag vill ha..
det jag kan få fram är saker som redan finns på sidan, men hur gör jag tex en ny länk som ska bli för US?

nån som fattar vad jag menar och kan hjälpa mej lite?
är inte så bra på att förklara :angel:
 
Sv: ang. hemsida

Oj oj oj då.

Att göra en hemsida idag är inte svårt men det är inte så lätt heller för att få ett bra resultat.

Att kunna HTML är det bästa men vill du börja lite så finns det Macromedia Dreamweaver (kostar) eller NVU (Gratis)

www.macromedia.com

www.nvu.com

Det jag kan rek är att du använder sök knappen här på forumet och se vad det har skrivit för denna fråga har ställt en väldigt massa gånger.
 
Sv: ang. hemsida

länka till sidan och berätta vad du vill göra så kan vi hjälpa dig.

kanske en dum fråga, vad är us?
 
Sv: ang. hemsida

jo jag vet. jag har sökt mej jag fattar inget. är allmänt trög men jag kan skylla på att jag är sjuk för tillfället ;)
 
Sv: ang. hemsida

Länkar till egna hemsidor och liknande är INTE tillåtet på forumet så det tycker jag inte alls att hon ska göra. ;)

/Erica - moderator
 
Sv: ang. hemsida

hi hi. jag var smart för en gångs skull och gissade det så jag pmade istället :)
 
Sv: ang. hemsida

varför är det inte tillåtet om man nu behöver hjälp? det är ju det forumet är till för?
 
Sv: ang. hemsida

Nej, forumet är inte alls till för att smygannonsera sin hemsida. Vill man ha synpunkter på sin hemsida så kan man lägga upp en text på sin sida om att man vill ha det så får man hoppas att folk lämnar sådana också (i gästboken eller via mail).

/Erica - moderator
 
Sv: ang. hemsida

herregud shit och pommesfrites här va vi strikta... jag tror inte att ngn har dödat mig hittils då jag har skrivit ut någons hemsida....
 
Sv: ang. hemsida

jag vet (?) att det inte är du som gör regler och det är inte lätt att vara moderator för ett forum etc etc etc, men det är väl en ganska "strikt" och väl hård regel?

håller med om att trådar som
"kolla min hemsida, den är så fin och jag har lagt in nya bilder på min häst bla bla bla" är lite väl krystade ocha llmänt onödiga.

men en tråd där mans kriver att man behöver hjälp med hemsidan på ett eller annat sätt, där kan man väl få länka till den? som sagt, datorer är väl ett forum där man ska få hjälp med datorer och dit hör även hemsidesskapande.

jag gjorde en liknande tråd för ett tag sen där jag ville ha hjälp på hur sidan kunde bli snyggare. la inte ens ut adressen i tråden utan bad folk kolla adressen under min profil, (där vem som helst ändå kan göra det) men inte ens det fick man... :( :crazy:
 
Sv: ang. hemsida

Nej, sorry, som du säger är det inte jag som sätter reglerna för det här forumet och jag kan inte heller påverka dem i det här fallet. Så det här är reglerna jag modererar efter. Att lägga en länk till sidan i sin profil är tillåtet, men hänvisar du till den på det sättet du beskriver så är det ju i princip samma sak som att länka till den direkt. Alltså får man inte diskutera hemsidedesign utifrån någon speciell sida.

/Erica - moderator
 
Sv: ang. hemsida

ok, trist.. :(

men jag accepterar det väl då :crazy: ;), som sagt, det är inte du som sätter reglerna.
men tråkigt är det.
 
Sv: ang. hemsida

FeatherCloud skrev:
jag vet (?) att det inte är du som gör regler och det är inte lätt att vara moderator för ett forum etc etc etc, men det är väl en ganska "strikt" och väl hård regel?

håller med om att trådar som
"kolla min hemsida, den är så fin och jag har lagt in nya bilder på min häst bla bla bla" är lite väl krystade ocha llmänt onödiga.

men en tråd där mans kriver att man behöver hjälp med hemsidan på ett eller annat sätt, där kan man väl få länka till den? som sagt, datorer är väl ett forum där man ska få hjälp med datorer och dit hör även hemsidesskapande.

jag gjorde en liknande tråd för ett tag sen där jag ville ha hjälp på hur sidan kunde bli snyggare. la inte ens ut adressen i tråden utan bad folk kolla adressen under min profil, (där vem som helst ändå kan göra det) men inte ens det fick man... :( :crazy:

WORD
själv sitter jag som moderator på en del andra forum... men de reglerna som jag inte gillar tex som i detta fallet att om man behöver hjälp inte får lägga ut adressen eller ens påpeka att den finns under profilen hur fan ska folk hitta den? då kan man helt enkelt som moderator att inte svara på tråden... då har man ju inte sett genom fingrarna :P
 
Sv: ang. hemsida

doleron skrev:
jag har (dumt nog) tagit på mej att fixa upp vårt stalls hemsida genom us. varför jag gjorde det vet jag faktiskt inte för jag har aldrig gjort något sånt i hela mitt liv.:crazy:

nu har jag iaf fått alla lösenord och sidor som man behöver för att fixa och ordna upp saker, men jag fattar inte vars det är jag ska lägga in det jag vill ha..
det jag kan få fram är saker som redan finns på sidan, men hur gör jag tex en ny länk som ska bli för US?

nån som fattar vad jag menar och kan hjälpa mej lite?
är inte så bra på att förklara :angel:
vad ska du ha på sidan?

gör en uppställning på vad som ska finnas på varje sida ni har..
tex.
* aktivteter- kommande och sådant som varit, länk till galleri med bilder från aktiviteterna
* styrelse, presentation av folk i styrelse och ev US-hästar
* vad står US för och hur kommer man i kontakt med er i stallet och på nätet, gästbok på samma sida kanske?

Marcus HTML skola är en bra grund, sök på google för att hitta den..
 

Liknande trådar

  • Artikel Artikel
Dagbok Först tänkte jag skriva i en kropp som inte orkar, men grejen är att ju längre tid jag varit sjuk desto mer en del av mig känns kroppen...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 159
Senast: manda
·
Juridik & Ekonomi Så var det dags igen då. Jag får en påminnelse från ett av alla våra fraktbolag (på företaget), som kommit bort i posten eller mail. På...
Svar
5
· Visningar
1 186
Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 218
Hästvård Har en så frustrerande situation hemma.. Jag bor på landet. Har byggt ett eget litet stall med 2 boxar. Har en stor hage med stor...
2
Svar
29
· Visningar
4 872
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Hindertyper på hopptävling
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp