ang. fryst sperma

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ziemona
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 931
Z

Ziemona

Hej!
Jag bara undrar om jag läser förljande siffror rätt på flyinges hemsida, att Quite easy endast har gett 29% dräktighet på FAI?? är inte det fruktansvärt lågt? Eller är det att 29% har tillkommit genom fryst?
Ursäkta om det är en dum fråga, men jag kan inte sånt:crazy:

Sv: ang. fryst sperma

29% är dräktiga ston av de som seminerats. Och ja, det är lågt. Men man måste jämföra det med antalet seminerade ston för att veta om det är en slump att det blivit så lågt (få seminerade ston) eller om det verkligen ÄR svårt att få dräktigt med fryst för den aktuella hingsten.

står det att det är 29% levande föl eller 29% ston som tog sig vid seminering? Står det antal ston? Handlar det om levande föl så ska det inte mycket till för att % ska sjunka snabbt om det inte handlar om så många ston.
U

tack för svar!
Hur får man veta det? Är han kanske en hingst som har väldigt låg dräktighetsprocent?
JAg som trodde jag hade bestämt mig, men man kanske får se sig om efter annan hingst...
Vill ju ha något i den stilen, lite nättare och med bra hopp, till min lite grövre tant. (Democraat-Goldlack).
Fundera lite på Camaro M. :crazy: Men jag kan inte detta så bra, och jag vet heller inte rikitgt var jag ska vända mig. PÅ flyinge sa de att Quite easy skulle passa mitt sto men det är ju frågan om det är lönt.

jag vet inte riktigt, men jag uppfattade det som 29% dräktighet..

där är ju också Careful, den tycker jag ser trevlig ut. hmm.. och högre %.

ja, fast nu verkar det bara finnas fryst som jag fattar det:confused:

Ja han finns bara fryst denna säsong, vet inte om han är kvar i Frankrike men där var han förra säsongen om jag inte minns fel :)

Ja han finns bara på fryst efter som han åtminstone även denna säsongen befinner sig i Frankrike.
(pga av Flyinges utbyte med Jaguar Mail och Alligator Fontaine)

Från början var det väl prat om att utbytet skulle vara så Peter fick ha Jaguaren över OS så då borde QE vara tillbaka till säsongen -09 på AI/TAI men jag vet ej säkert.

Quite Easy betäckte förra säsongen 7st ston (vill jag minnas att jag läst på föra årets betäcknings siffror) och fick då 29% dräktigt.

Procentsiffrorna på Flyinge hemsida och katalog kan vara lite missvisande om man inte vet hur många ston som betäcktes.
Laptop hade 50% dräktiga ston men han hade bara 2 ston....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Tillbaka