Ang försäkringar.

S

_smirnofff_

Blir inte klok av alla försäkringar som finns.

Varför är en häst som är född t.ex 2004 billigare att försäkra än en häst som är född 1998?

Köper jag t.ex en unghäst (Född 2004), stiger försäkringen per år då ju äldre den blir?

Är ett fullblod dyrare att försäkra än ett halvblod?

Vilket försäkringsbolag är billigast?

Kommer säkert på fler frågor.. :o

Sv: Ang försäkringar.

Ju större risk där är med en häst ju högre premie får man. Så en frisk fyraåring är kanske inte lika skadebenägen som tioårig ridhäst.
Sedan är vissa raser och typer av hästar mer skadebenägna eller har större risker att råka ut för något än andra vilket ger olika premier. Fullblod kan vara dyrare än halvblod att försäkra men det kan också bero på försäkringsform och användningsområde.

Sv: Ang försäkringar.

Hej, det finns lika många olika försäkringspriser som det finns hästar...
Som Masse skrev, det beror på ras, ålder, anv.område, hingst, sto, valack, mm mm...
Ang. vilket förs.bolag som e billigast så kommer du nog få väldigt många
OLIKA svar på det...jag har folksam, det var billigast för mig...
Har 2 kallblod, 1 shettis och 1 islänning...men, jag har ALLA mina förs. där o då får man ju rabatt... :grin:

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Jag vet inte om jag ska posta detta under "Vård" eller "Ekonomi och Juridik", men nu blev det det senare. Vi har en ponny sedan 3 år...
Svar
14
· Visningar
1 340
Senast: Grazing
·
Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 395
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 713
Senast: Enya
·
Hundhälsa Snart är det äntligen dags att hämta hem en liten Sheltievalp. Efter att ha läst runt lite på forumet börjar jag mer och mer fundera på...
Svar
12
· Visningar
1 101

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Säng
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Tjockistråden 4

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar