Ang att jag är delägare??

B

Buckingham

Vet inte om denna tråd ligger rätt, men i alla fall

Nu är det så att jag har bestämt mig för att flytta utomlands ett år och jag pratate med andra ägaren om det för ett tag sen och även om jag nu inte flyttar så har jag ingen ekonomi och det ar vi pratat om många ggr, nu ringde jag idag igen och påminde om att jag inte får ut pollen på foder men han säjer bara att han inte kan göra något. Jag vet inte vad jag ska göra har inte råd att betala för honom när jag är bortrest??:confused: Fårga om jag kunde sälja, då tyckte han det var onödigt utan han ville i sånna fall slagta, men *snyft* det vill inte jag har försökt att få ut han på foder flera ggr om sen i mitten av Januari. Jag vet inte hur jag ska hantera detta ska jag prata med en advokat, men då är problemet att han vill inte ha tillbaka honom oxå hur löser jag detta någon som varit med om något liknande??.

Sv: Ang att jag är delägare??

hmm.förstår inte riktigt vad det står...
Du vill inte förklara på ett lite mer begripligt sätt?
Vem vill å vem vill inte sälja? Varför vill du kontakta advokat?

Buckingham äger halva hästen.

Hon ska åka utomlands och jobba ett år.

Ingen vill ta hästen på foder under den tiden.

Den andra ägaren kan noll om hästar. Och kan inte ha hästen under tiden. han vill inte sälja och tycker det är bätre att avliva.

Ts: Eftersom du äger halva Lotus så kan nog inte ägaren bara sakta sådär. Jag tycker att erat "kontrakt" lät väldigt skumt. jag skulle rådfråga en advokat om jag vore dig.

Det ÄR svårt att låna ut travare på foder. Det finns så himla många som kostar nästan ingeting. och därför väljer folk att köpa istället för att låna.

hmm.förstår inte riktigt vad det står...
Du vill inte förklara på ett lite mer begripligt sätt?
Vem vill å vem vill inte sälja? Varför vill du kontakta advokat?

Jag äger halva hästen med en snubbe och han vill inte sälja hästen och jag vill då jag inte har råd eller tiden längre (kan även lämnas på foder), så jag behöver veta vem som har rätt till vad om han inte vill göra sig av med den får väll han pröjsa för den, då mina pengar inte räker till?? När jag pratade med honom i helgen så sa han om inte du har hästen så slaktas han :mad. Men då tycker Jag att jag kan köpa ut honom så att jag kan sälja honom eller lämna ut honom på foder, nått borde jag ju kunna göra men jag vet inte hur jag ska göra det.
Hoppas jag förklarat bättre nu har så mycket ilska i mig tack vare honom.

Låter som om personen jävlas med dig, att denna är sur för att du inte kan fortsätta att dela hästen & därför ska hota genom att börja tjata om slakt, lös ut hästen & sälj vidare eller lämna på foder när den är helt din, kan vara ett förslag.

Jag har lämnat ut honom på foder nu från 1 april och pratade med andra ägaren om det så nu får jag se om de funkar. hoppas att allt har löst sig.

Liknande trådar

Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 210
Senast: Vicks
·
R
Relationer Konstig rubrik kanske men jag ska förklara. Jag har iprincip alltid varit väldigt blyg och så. Och ända från jag var liten så um gicks...
2
Svar
35
· Visningar
1 667
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 721
Senast: Enya
·
Katthälsa Har ni tandvårdsrutiner? Några bra produkter? Jag har varit nästan löjligt förskonad från katter med tandproblem hittills. Hanoo hade...
Svar
13
· Visningar
767
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama