Ånej. Jag håller på att bli en "såndär"...

• Övr. Katt
  • Trådstartare Trådstartare bengibollen
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 27
  • Visningar Visningar 1 920
B

bengibollen

Jag måste erkänna att jag var något road över MissFideli(?) när hon berättade att hon gick till grannen för att kissa när hon inte hade hjärta att väcka katten som ockuperade hennes toalock. Det är la bara att lyfta bort katten tyckte jag. Men nu måste jag erkänna, jag börjar bli likadan.
Jag satt nyss och tittade på när min kisse höll på att ordna en koja under sin filt i favoritfotöljen. När hon lagt sig till rätta såg hon ut att ha det jätteskönt och såg så söt ut. Då drog sig undertecknad för att gå och duscha som var tänkt. Jag vet ju att bara det ser ut som att jag är på väg att ta en dusch så kommer hon springande och vill vara med. Men nu låg hon där och hade det så skönt...inte ska man väl störa då. :-)

Sv: Ånej. Jag håller på att bli en "såndär"...

Jag brukar ta hänsyn till kissen när jag ska dammsuga. Jag brukar vänta till kissen har vaknat innan jag sätter igång.

Och jag bär min ena katt mellan olika rum så att han hela tiden ska vara så långt som möjligt från dammsugaren när jag dammsuger :crazy: :rofl:

Ja det är mycket planerande när man har katt. Alla gånger man fått borsta tänderna i köket för att katten ligger i handfatet. Och inte kunnat städa för att katten sover. Eller hämta nya kläder för att katten sover på det tröjan jag tagit fram... Sitta på golvet för att det är fullt i soffan...

Jag och min man får stå ut med att ligga snett med benen på varandras hela nätterna, då kattan har sin självklara plats nertill på ena kanten. Så, så länge vi envisas med att bara ha en 140 säng, så får vi lida - det är väl självklart att kattan ska ha sin plats! :D Ja, vi är också "såna där" !

Mina föräldrar har en dubbelsäng och får ibland ligga och trängas i den ena delen för katten har lagt sig på tvären i den andra :smirk:

Vi har en vattensäng som är 2 meter bred men madrassytan är 180 cm. Trots det så blir det trångt när katten ligger utsträkt i hela sin längd :o Man får ligga inklämd på kanten om katten ska kunna ligga utfläkt.

Miss Fideli och alazzi:
Ja, vad gör man inte för sin katt? Katter kan bli jäääääättelånga :angel: ... Min missa på matbordet idag:

tn_301.jpg

Hobbe i min famn.

:love: Stoooor Hobbe! Jag kan tänka mig att han kräver sin plats :angel: ...

Nä, inte efter att katten varit framme!!! :rofl: Hon sprider långa vita hår och små leriga tassavtryck överallt!

;) Städdag idag - när tallriksunderläggen försvann passade katten på och intog hela bordet, så städningen är uppskjuten till i morgon :angel: apropå trådens ursprungstema...

Jo, det brukar vara så :D
Själv har jag en stor duk på mitt matbord, men jag vet inte om den ska få ligga kvar.

Nästa bekännelse: jag jollrar oavbrutet med katterna. :crazy: Och rätt som det är lyssnar jag till på mig själv och inser att det är rena rama idiotpladdret jag åstadkommer :smirk:

Häromkvällen satt Matvraket som vanligt och skrek vid matskålarna när jag skulle gå och lägga mig. Så jag lyfte upp honom och gick in mot sovrummet och hörde mig själv säga:

"Nej, nu ska vi inte äta förstår du, nu ska vi sova här inne i sängen för det är natten nu och maten sover!

:eek: :crazy:

:rofl:

Vad i hela friden gör katten i handfatet??? :crazy:

Men jag är nog också lite "såndär". Idag satt jag tex i en jätteobekväm ställning i soffan och pluggade med boken framför mig med utsträckta armar. Fick kisa för att se texten. Varför? För att kisse ville ligga uppkupen under hakan såklart :o

Kan också sitta och vara kissenödig jättelänge för att hon sover så sött i mitt knä.... Men jag har ju bara haft henne en månad så jag är väl lite "nybliven förälder" :angel:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Importera från USA
  • Kattbilder #10

Hästrelaterat

Tillbaka