Andras hundar i din bil

snorp

Trådstartare
Hur löser ni det när andras hundar ska åka med i er bil? Jag har enkelbur till Minn bak i min Skoda Yeti och behöver lite inspiration hur man kan lösa det när 1-2 hundar till ska med.

Yetin är kort i bagaget och har tröskel, eftersom Minn är så pass liten så har inte djupet varit några problem men för lite större hundar är det trångt.

Därför har man alltid en dubbelbur :)
Enklare att samåka och om man lämnar bagagelyckan öppen kan man låsa in utrustning och förhindra att någon kryper in i bilen och stjäl den.

Jag har lastgaller också så ingen kan krypa hela vägen in i bilen. Att det blev enkelbur är för att jag vill gärna har plats att lägga grejer på också. Men sedan enkelburen köptes har kompisen bytt jobb från ett där hundarna kunde vara med till ett där de inte kan vara det så de är ofta hos mig. Är dock tveksam till om bagaget skulle vara stort nog för 3 hundar även med lastgaller och grindar, det känns dessutom inte så säkert.

Jag har för mycket plats i min bil för mina hundar, så att slänga in några extra är inga problem... Dock kan vi inte samåka med hundar som inte fungerar utmärkt ihop med mina, just eftersom de sitter tillsammans i bilen. I år tror jag bara att det är @Fisherling och Tinja som åkt med, och då konstaterade vi båda att det är så jäkla skönt att ha hundar som "bara fungerar" hur som helst utan konstigheter. (När de åkte ihop första gången kände de verkligen inte varandra bra. Jag vet inte ens om Aysu hade träffat Tinja innan då?)

Beroende på ras kan man ju sätta in en mindre bur bredvid din? Den tredje hunden får sitta bältad i baksätet?

Beroende på ras kan man ju sätta in en mindre bur bredvid din? Den tredje hunden får sitta bältad i baksätet?

Det är för lite plast kvar för att få plats med en tillräckligt stor bur. Den buren som är tar upp mer än halva bredden och den är egentligen för liten för en av lapphundarna. Jag kan få in en bur bredvid till mammas schipperke men inte till nån ras som är större än så.

Det är för lite plast kvar för att få plats med en tillräckligt stor bur. Den buren som är tar upp mer än halva bredden och den är egentligen för liten för en av lapphundarna. Jag kan få in en bur bredvid till mammas schipperke men inte till nån ras som är större än så.
Två bältade hundar i baksätet? :idea:

Jag har för mycket plats i min bil för mina hundar, så att slänga in några extra är inga problem... Dock kan vi inte samåka med hundar som inte fungerar utmärkt ihop med mina, just eftersom de sitter tillsammans i bilen. I år tror jag bara att det är @Fisherling och Tinja som åkt med, och då konstaterade vi båda att det är så jäkla skönt att ha hundar som "bara fungerar" hur som helst utan konstigheter. (När de åkte ihop första gången kände de verkligen inte varandra bra. Jag vet inte ens om Aysu hade träffat Tinja innan då?)

Bilen är ju så stor som den är och den är inte tillräckligt stor i bagaget för 3 även om de nog kan åka tillsammans. Minn och kompisens nuvarande lappis kan åka tillsammans utan problem och jag har svårt att se att kompisens valp inte skulle kunna det hon också. Men det ändrar inte på bilens storlek på bagaget.

Fälla sätet och sätta in ytterligare en bur?

Jag skulle vilja hitta en lösning för att ha galler för fönsterna i baksätet för då skulle jag kunna ta ut baksätet och göra i ordning för hundarna där. Ha gallervägg framåt och bygga upp vägg till lastgallret bakåt och ha last i bagaget och hundar där baksätet var. Men jag har inte hittat nått sätt att skydda hundarna från att åka ut genom fönsterna vid olycka.

Jag skulle vilja hitta en lösning för att ha galler för fönsterna i baksätet för då skulle jag kunna ta ut baksätet och göra i ordning för hundarna där. Ha gallervägg framåt och bygga upp vägg till lastgallret bakåt och ha last i bagaget och hundar där baksätet var. Men jag har inte hittat nått sätt att skydda hundarna från att åka ut genom fönsterna vid olycka.
Borde inte någon av burtillverkarna kunna lösa det? Ingen aning om vad det kan kosta iofs men kan de göra specialburar borde de väl kunna ordna galler för fönstren tycker jag!

Borde inte någon av burtillverkarna kunna lösa det? Ingen aning om vad det kan kosta iofs men kan de göra specialburar borde de väl kunna ordna galler för fönstren tycker jag!

Kanske. Artfex har inbrottskydd till transportbilar men jag vet inte om det går att få dem att göra till bakdörrarnas fönster i en personbil. Får fråga dem.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag och sambo ska skaffa hund. 😊 Både han och jag jobbar skift och han jobbar mestadels natt. Det här innebär att vi har ett glapp 3ggr...
Svar
8
· Visningar
1 216
Senast: Kajsalisa
·
Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
676
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 571
Senast: fixi
·
Hundhälsa Hej! Jag och min sambo har en staffe som blir 2 år nästa vecka. För 3 veckor sedan så köpte vi en ny bil, en hybridbil och vi har...
Svar
17
· Visningar
1 846
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V
  • Annonsera mera hundar 2