Andrahandsvärde på sadlar!?

N

Novalee

Hur mycket ungefär får man räkna med att dra av på begagnade sadlar?
Har en som ska säljas, är 2 år gammal i bra skick kostar ca 22 000 kr som ny...vad är rimligt beg pris? :bow:

Om det är begagnade av bra kvalitet o fint skick (som din), brukar man kunna få ganska mkt för den.
Eftersom din bara är 2 år gammal, det är ju i princip "nytt" för en kvalitetssadel som ju ska hålla i många många år.
Jag tror inte du ska behöva dra av många tusenlappar av nypriset. Du kan säkert få 18000 (beror lite på om sadeln som ny IDAG kostar 22, eller om den kostade 22 när DU köpte den för 2 år sen).
Samt vad det är för sadel/märke/inriktning, om det är stor efterfrågan på marknaden idag osv.
Ofta får man mer om man säljer sin sadel privat än om man byter in den i någon affär.

Det finns en liten tumregel som man kan gå efter och det är att den sjunker 2000:- första året och sen ca 10% per år lite beroende på skicket.

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver hjälp! Ska köpa begagnad hästtransport för att lasta 2 stora/grova kallblod, men alla transporter ser så smala ut. Vad ska...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 135
Senast: CaisaCax
·
Fordon Jag är på gång och ska byta bil, men tycker det är svårt med begagnade bilar. Min budget är ca 150 000 kr och det är ett plus om bilen...
Svar
6
· Visningar
663
Senast: Windy
·
Anläggning Under sommaren har jag byggt en ridbana åt mina döttrar, och eftersom jag har lärt mig och fått mycket hjälp härifrån om hur man bygger...
Svar
5
· Visningar
1 160
Senast: Lars L
·
Utrustning Vi var iväg och tränade igår för nya tränaren. Hästen känns till en början helt ok när jag rider fram, men vart efter under...
2
Svar
25
· Visningar
2 091
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar