Ändra uppfödar uppgifter i passet

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Tora
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 7
  • Visningar Visningar 822

Tora

Trådstartare
Tittade just igenom lillans pass och upptäckte då att uppfödaradressen var inaktuell (sambon är uppfödare och vi har flyttat till annan adress). Är det något man skall anmäla och ändra på något sätt eller spelar det ingen större roll?

Mvh

Tora

Sv: Ändra uppfödar uppgifter i passet

Det spelar ingen roll.

Skulle Ni sälja hästen och vill att framtida ägare ska kunna kontakta er så kan ni kanske skriva in nya adressen på en lös lapp i passet, men för registrets skull behöver du inte göra något.

Okej. Men hur är det med ägaruppgifter? Den adressen som står där nu är ju inaktuell.

Mvh

Tora

Slänger in en annan fråga angående pass också. Hoppas det är OK.

I mina uppfödningars pass står ju mitt efternamn, men jag har ju gift mig sedan dess, spelar det någon roll? Skall det ändras eller?

Kidnappar också tråden med fler frågor av samma art. Vad gör man om hästen är reggad som fux (han föddes röd över hela kroppen, ID-kontrollanten tvekade inte en sekund) men nu kaaanske faktiskt är brun? (svarta strån i man och svans, men även röda och vita - inget svart på benen och ja, jag tänker ta red factor-test :smirk:)
Alltså - min fråga är: Om han visar sig vara BRUN och inte FUX, måste det ändras i passet då?

Slänger in en annan fråga angående pass också. Hoppas det är OK.

I mina uppfödningars pass står ju mitt efternamn, men jag har ju gift mig sedan dess, spelar det någon roll? Skall det ändras eller?
Nej, det ändras inte ens om man BER om det... Eller gjorde i alla fall inte i mina halvblods pass trots att jag bad om det.
(märkligt system)

Kidnappar också tråden med fler frågor av samma art. Vad gör man om hästen är reggad som fux (han föddes röd över hela kroppen, ID-kontrollanten tvekade inte en sekund) men nu kaaanske faktiskt är brun? (svarta strån i man och svans, men även röda och vita - inget svart på benen och ja, jag tänker ta red factor-test :smirk:)
Alltså - min fråga är: Om han visar sig vara BRUN och inte FUX, måste det ändras i passet då?
Hästar ändrar inte färg sådär. Däremot kan de ha väldigt mörkröda hårstrån i man och svanstagel, som ser svarta ut.
Så jag tror inte att du behöver fundera på saken.
Skulle ett RF-test visa att han ändå HAR fel färg så hoppas jag att det är en krånglig procedur att ändra det... För det SKA vara svårt att ändra de uppgifter osm finns i passen.

När jag var i kontakt med ASVH för några år sen och just frågade om adressändring i passet sa de att de registrerade ägarens personnummer numera (de hade mitt eftersom det stod på köprekontraktet jag sänt in -03) och att adressen därför inte behövde ändras i passet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 767
Senast: Mia_R
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 219
Senast: Johanna1988
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret... 23 24 25
Svar
482
· Visningar
18 316
Senast: Barbabelle
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 718

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka