Andra resp tredje olydnad?

Wembley

Trådstartare
Behöver snabb input inför morgondagen. Har inte tävlat banhoppning på ett tag och blir osäker (ska inte tävla själv, men medhjälpare vid tävling). Om jag tolkar det hela rätt ger en vägran 4 fel, men om hästen vägrar 2 ggr är det då 8 fel totalt vid sammanräkningen av resultatet? 3 vägringar är uteslutning förstår jag. Ang rivning är det 4 fel för en rivning, 8 fel för 2, 12 fel för 3 o s v.

Tacksam för hjälp! :)

Kolla grenspecifikt TR så hittar du all info. Felräkningen står på s.32 ;)

Gällande rivningar är det alltid 4 fel o avsett vilken gång i ordningen det är, om du inte erhåller mer än 20 hinderfel (då du utesluts). För olydnader gäller 4 fel första gången, 8 fel andra och utesluten tredje gången. Mitt svar avser tävling på lokal nivå, i bedömning A, dvs det vanligaste. Fler varianter hittar du i ovan länkade TR.

Senast ändrad:
Nej, det blir 12 fel totalt. Första olydnad/vägran ger 4 fel, andra olydnad/vägran ger 8 fel. 4+8=12

Var dag lär man sig något nytt!
Jag har inte tävlat lokalt på många år, och därmed inte "utnyttjat" regeln att man får ha två stopp innan uteslutning på många år, så tack för infon!
Vet du om det är en ny regel eller om det har varit så länge?

@Melina

Jag tänkte bara tillbaka på den tiden då jag tävlade lokalt, men det är mycket möjligt att det är något som jag har fått helt om bakfoten! Men som sagt, alltid roligt att lära sig något nytt!

Var dag lär man sig något nytt!
Jag har inte tävlat lokalt på många år, och därmed inte "utnyttjat" regeln att man får ha två stopp innan uteslutning på många år, så tack för infon!
Vet du om det är en ny regel eller om det har varit så länge?
Det har "alltid" varit så förutom att man förr fick 3 fel för första och 6 för andra = 9 fel. Och förr fick man ju ha två stopp på alla nivåer.

Liknande trådar

Träning Hejsan! Kort bakgrundsinfo: jag är 18 år gammal, ridit på ridskola i 11 år och har diagnosen autism nivå 2 vilket avsevärt försvårar...
Svar
15
· Visningar
2 338
Avel Poängbedömning och Testryttare i finalen för 5-åriga hopphästar, poängbedömning även för 6-åriga fälttävlanshästar och möjlighet till...
Svar
8
· Visningar
1 669
Senast: cirkus
·
Hoppning Jag började hopptävla mitt 11åriga fullblodssto i februari. Nötte 90 hela våren med blandade resultat. 90cm CL (ute, stopp näst...
2 3
Svar
56
· Visningar
6 081
Senast: Nasseman
·
T
Hoppning Hej! Om hästen har vägrat två gånger på en lokaltävling (olika regler på lokal/regional nivå) har man då fått 4+8 fel = 12 fel eller...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
10 294
Senast: kopparberg
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar