Andra djur.

P

pippi27

Många av er har råttor, kaniner, marsvin, fåglar m.m.
Nu efterlyser jag er med dom lite mer exotiska djuren. Vad har ni?
Själv har jag 24st boor. 15st är juveniler som ska säljas.
Jag har äveb tre spindlar. 2st Haplopelma Lividum och en Avacularia Azuraklaasi. :banana:

Sv: Andra djur.

Om du ger dina ormar levande möss som mat så är du nog ingen favvo här inne....Såna ormägare gillar inte jag i alla fall.

Hoppas du tillhör den andra kategorin! ;)

Har haft ödlor, om det nu räknas som exotiska djur... Annars så gillar jag mer dem med päls..

pippi27 skrev:
Många av er har råttor, kaniner, marsvin, fåglar m.m.
Nu efterlyser jag er med dom lite mer exotiska djuren. Vad har ni?
Själv har jag 24st boor. 15st är juveniler som ska säljas.
Jag har äveb tre spindlar. 2st Haplopelma Lividum och en Avacularia Azuraklaasi. :banana:

Har inget sånt just nu, har haft eremitkräftor dock :p
Och nu är jag på gång att skaffa 2 st Achatina Fulica, lär nog bli fler sortera achatinor, eremitkräftor odyl när jag har flyttat och så står jag på kö för en jättepåsråtta, de är ju allt annat än vanliga iaf : )

Om man matar dom med råttor är man en grym människa som mördar råttorna. Om man inte matar dom med råttor är man en grym människa som inte ger ormarna naturlig föda.

Därför har jag inte ormar.

Lejonflickan skrev:
Om du ger dina ormar levande möss som mat så är du nog ingen favvo här inne....Såna ormägare gillar inte jag i alla fall.

Hoppas du tillhör den andra kategorin! ;)

Man är väl tvungen att ge levande tills ormarna lärt sig att ta dött? Eller?

Dom får väl äta kattmat eller svälta ihjäl enligt min åsikt. :devil:

Jag tycker inte det är någon fara om råttorna/mössen avlivas innan utfodringen, på ett humant sätt. Däremot gillar jag inte människor som ger sina ormar levande föda. Det är onödigt stressande för bytesdjuren. I naturen hinner inte bytesdjuret reagera innan ormen har huggit, i fångenskap hinner djuret verkligen förstå vad som kommer att hända. Och ja, jag har sett ormar bli utfodrade med levande föda. :smirk:

Lejonflickan skrev:
Dom får väl äta kattmat eller svälta ihjäl enligt min åsikt. :devil:

Men det blir ju mäkta grymt för ormen..?
Tycker iaf att levande är ok om ormen inte äter dött. Att däremot ge levande till en orm som tar dött är definitivt inget jag ens vill höra talas om... :crazy:

Dom TAR dött, att ge dem levande mat är bara för att det är bättre för ormen och mer naturligt. Vilket jag erkänner att det är. Men eftersom jag ömmar för gnagare, dvs bytesdjuren, så tycker jag att de lika gärna kan äta döda möss, som Vargdotter sa, avlivade på ett vettigt sätt. Min kompis som hade majsormar gav dem döda möss avlivade med snabbt nackslag, det kan jag tåla, men ändå inget jag skulle stå ut med att ha i mitt eget hem. Här lever gnagarna som en del i familjen, inte som nåt som ska ätas.

Lejonflickan skrev:
Dom TAR dött, att ge dem levande mat är bara för att det är bättre för ormen och mer naturligt. Vilket jag erkänner att det är. Men eftersom jag ömmar för gnagare, dvs bytesdjuren, så tycker jag att de lika gärna kan äta döda möss, som Vargdotter sa, avlivade på ett vettigt sätt. Min kompis som hade majsormar gav dem döda möss avlivade med snabbt nackslag, det kan jag tåla, men ändå inget jag skulle stå ut med att ha i mitt eget hem. Här lever gnagarna som en del i familjen, inte som nåt som ska ätas.

Men ALLA tar väl inte dött? En del som inte gör det brukar väl gå att "lura" genom att köra in en nål i hjärnan så man får ut lite hjärngrejs men inte alla..? Menmen. Skulle jag ha orm skulle jag antagligen inte palla med att ge levande hur som helst. Inte bara för bytets skull, utan även för ormens iom att den kan skadas rejält... :crazy:

gul_zebra skrev:
Men ALLA tar väl inte dött? En del som inte gör det brukar väl gå att "lura" genom att köra in en nål i hjärnan så man får ut lite hjärngrejs men inte alla..? Menmen. Skulle jag ha orm skulle jag antagligen inte palla med att ge levande hur som helst. Inte bara för bytets skull, utan även för ormens iom att den kan skadas rejält... :crazy:

Dom TAR dött, allt annat är bara nojs och vinklat prat. Läste några avhandlingar som handlar om hunger och anpassning av instinkter och det är inte några som helst omöjligheter att få ormar att äta as, och för den del även annan föda (finns ormar som är vegetarianer rent av).... Så är det och allt annat är bara "enkla lösningar" som i och för sej är ormvänliga.

Lejonflickan skrev:
Dom TAR dött, allt annat är bara nojs och vinklat prat. Läste några avhandlingar som handlar om hunger och anpassning av instinkter och det är inte några som helst omöjligheter att få ormar att äta as, och för den del även annan föda (finns ormar som är vegetarianer rent av).... Så är det och allt annat är bara "enkla lösningar" som i och för sej är ormvänliga.

Ok.
Men vegetarianer? Ormar är ju rovdjur, inte växtätare :crazy:

gul_zebra skrev:
Ok.
Men vegetarianer? Ormar är ju rovdjur, inte växtätare :crazy:

Det finns katter som är veg. också, trots att det är ett rovdjur. Det finns människor som är veg också, och människan är allätare.

Jag tycker också att det verkar lite udda, men jag känner till att det faktiskt finns ormägare vars ormar äter helt vegetariskt. Undrar om jag till och med inte sett diskussionen här på Buke? ELler möjligen ett annat djurforum, minns inte...

Lejonflickan skrev:
Det finns katter som är veg. också, trots att det är ett rovdjur. Det finns människor som är veg också, och människan är allätare.

Jag tycker också att det verkar lite udda, men jag känner till att det faktiskt finns ormägare vars ormar äter helt vegetariskt. Undrar om jag till och med inte sett diskussionen här på Buke? ELler möjligen ett annat djurforum, minns inte...

Jag såg också den diskussionen, men där kom vi alla överens om att det var djurplågeri (för att inte tala om olagligt) att ge katten och ormen bara vegetariskt, då deras kroppar behöver kött för att fungera ordentligt. De kan överleva på en vegetarisk kost, tror dock inte de lever särskilt länge. Och hur de mår inuti vill jag inte ens tänka på. :( Det är som att endast ge en kanin animaliskt foder. :smirk:

Tycker det är sjukt att vissa veganer/vegetarianer försöker göra om sina husdjur (rovdjuren) till vegetarianer. Bara en mänsklig nyck som plågar djuren. :mad:

Visst är det onaturligt! Det är onaturligt att vara mänsklig vegetarian också. Utan vårt köttätande i världens gryning, skulle vi fortfarande ha en pyttehjärna och inte sitta här med våra datorer.
MEN man kan trots allt överleva, det var det som var grejen.

Upprepar mej: DÖDA möss som avlivats på ett humant sätt är OK!

Och egentligen är den här diskussionen rätt så ohyfsag mot Pippi27 så jag tycker vi avslutar den elelr börjar i en ny tråd!

Det är andra ägare med udda djur som ska ta plats i den här tråden, jag ber om ursäkt Pippi! :o

Lejonflickan skrev:
Det finns katter som är veg. också, trots att det är ett rovdjur.
Bullshit, eller snarare, En katt som är vegetarian är det inte så länge för de dör av det. Bland annat blir de blinda först. Så att resonera som så att de är gjorda för att äta kött med ändå ska vara veg. pga ägarens åsikter är Djurplågeri! :mad:

Jag tror inte heller att ormar kan leva som vegatarian, det är kvalificerat djurplågeri det med. Deras matspjälkning är inte gjorda för vegetabilier.

Varför försöka få djuren till ngt de inte är pga av sina egna åsikter? Kan man inte tänka sig att ge kött till sitt djur får man helt enkelt skaffa sig en växtätare. :mad:

Liknande trådar

Övr. Djur Jag har funderar länge över detta och är nyfiken om ni andra uppfattar det på samma sätt? Hästar är okej att sälja - det finns tom dom...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
8 800
Senast: alazzi
·
Hundavel & Ras Schäferprinsessan finns inte mer. Och det är tomt. Prinsessan tog dessutom hand om en dement person i min närhet och gav hen sällskap...
2
Svar
24
· Visningar
2 512
Senast: ainasoja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar