Andra blöjor än Pamp*rs/Lib*ro?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Andra blöjor än Pamp*rs/Lib*ro?

Har provat flera olika märken men jag tycker inte de når upp till samma kvalitet som de du nämner. Dock kan det vara helt ok att ha vissa andra dagtid om man byter ofta, eller de riktigt dåliga när man vill få pottan att funka.
 
Sv: Andra blöjor än Pamp*rs/Lib*ro?

Har provat några och det luktar kiss direkt, blir fullt mycket snabbare och passformen är inte lika bra.

Men många tycker ju olika. Min son är en Pampersunge :p Jag gillar Libero bäst, men hans kropp föredrar Pampers.
 
Sv: Andra blöjor än Pamp*rs/Lib*ro?

Tycker att Liberos up&go är bra. Pampers var okej när sonen var nyfödd. Huggies har varit riktigt bra hela tiden. Nu när han är 1år är pampers värdelösa läcker snabbt igenom.
 
Sv: Andra blöjor än Pamp*rs/Lib*ro?

Jag har provat flera olika och har aldrig haft problem med läcakge eller annat, tycker de är samma skrot och korn. Har dock knappt köpt Pampers utan kör Libero eller annat. Brukar ta det som blir billigast och ibland är det Libero med rabattkuponger. Pampers föll vi inte lika mycket för i början och då körde vi mest Libero så det har inte blivit någon vana att köpa Pampers.

Läckage har det i o f s nog blivit med alla blöjsorter under den bebisperioden då sonen kunde bajsa lösbajs upp över hela ryggen...
 
Sv: Andra blöjor än Pamp*rs/Lib*ro?

jag har haft pampers, libero, willys och ICAs... alla har fungerat, inga läckage... dock är ju willys och Icas lite klumpigare.... Libero har nog varit favoriten... Pampers har varit lite för smala....
 
Sv: Andra blöjor än Pamp*rs/Lib*ro?

Nu köper jag bara Pampers Active Fit till min snart 8 månaders son.
Har använt dem sen han var 5 månader har jag för mig.
Innan dess använde vi Libero.
Men de läckte jätteofta.
Active Fit har aldrig läckt och sitter perfekt.
Har testat Lidls blöjor men gillade inte dem alls.

På min stora son använde vi mest Libero, då han var lite knubbigare som bebis.
Använde även en del Ica Handlarnas.
 
Sv: Andra blöjor än Pamp*rs/Lib*ro?

Så man kan säga att det lägre priset äts upp av tätare byten? Jag tror att jag ska prova Willy's men jag får jätteofta rabattkuponger på Libero och de är relativt billiga där jag handlar, så det är ju inte många kronor man tjänar.

Kul att få höra fler åsikter.

Fny
 
Sv: Andra blöjor än Pamp*rs/Lib*ro?

På min stora son använde vi mest Libero, då han var lite knubbigare som bebis.

DET var intressant. Min son föddes helmager och hade Pampers. Åt upp sig till dubbel vikt på 8 veckor och gick över till Libero. Kan det vara därför?

Fny
 
Sv: Andra blöjor än Pamp*rs/Lib*ro?

Vi har provat willys, de läckte redam första gången dottern kissade :crazy: Totalt värdelösa, gick inte att använda utan att kläderna blev blöta. Dock så läcker även pampers blöjor på våran dotter...

Har även provat euro-shoppers, de var bättre. Fungerar faktiskt bra och har ungefär samma passform som libero. De tar dock inte emot lika mkt kiss och luktar lite mer. (Jag tycker dock att libero luktar ganska mkt också, men det är de som passar bäst på våran lilla tjej iaf!)
 
Sv: Andra blöjor än Pamp*rs/Lib*ro?

Jag som har haft en knubbis och nu har en spinkis upplever att Libero passar bättre på lite rundare barn, och Pamperrs passar bättre på spinkisar.
Pampers är lite smalare i passformen.
Dock använder vi bara active fit, deras gröna blöjförpackningar gillar jag inte då de verkar oföljsamma.
 
Sv: Andra blöjor än Pamp*rs/Lib*ro?

DET var intressant. Min son föddes helmager och hade Pampers. Åt upp sig till dubbel vikt på 8 veckor och gick över till Libero. Kan det vara därför?

Fny

Visst är det så, pampers sitter bäst på smala barn. Min runda dotter passar de inte alls!
 
Sv: Andra blöjor än Pamp*rs/Lib*ro?

Här funkar bara liberos up & go på dottern, 2½ år, men våran lill-kille 4½ månad trivs bäst i ICA´s blöjor. Liberos tycker JAG är bäst, men han blir jätteröd i rumpan av dem tyvärr :confused: Har provat lite olika men alltid gillat libero bäst faktiskt av nån anledning.
 
Sv: Andra blöjor än Pamp*rs/Lib*ro?

Har provat bl a c**ps och de var lika bra på sätt och vis, inget problem m läckage eller sånt- men det blev inte billigare med dem då du fick byta mycket oftare än de märkena du nämner i tråden....
 
Sv: Andra blöjor än Pamp*rs/Lib*ro?

Vi har ju mest använt tygblöjor, men av engångsblöjorna har vi mest använt Coops (eftersom de är de enda som är svanen-märkta) samt Willys (som ju blivit bäst i test över både Libero och Pampers).

Jag har aldrig tyckt att någon blöja varit riktigt dålig (däremot tycker både jag och sambon att Pampers stinker). Men så tycker jag väl generellt att barnen inte ska behöva ha samma blöja så länge som det går att ha de moderna blöjorna...
 
Sv: Andra blöjor än Pamp*rs/Lib*ro?

Här är det tvärtom. I Libero får sonen byta storlek ca 1-2 kg innan han "egentligen" ska, och sen kan han bara ha dom i någon månad max. Pampers sitter däremot som gjutet (Active Fit, 4-9 kg) och har så gjort länge nu. Liberos 5-8 kg ger stora röda märken hur man än sätter dom, efter ca 3 v användning. Började göra det när han vägde precis över 5 kg.

Han är väldigt rund och go :D
 
Sv: Andra blöjor än Pamp*rs/Lib*ro?

Jag hade en vansinnigt miljövänlig period när jag fick barn och skulle ju ha tygblöjor!
Det var värsta origamin att vika ihop dem.:confused: Å så var det tvättandet...:eek:
Jag tror vi höll ut i typ 3 dygn... dagtid...
Blöjberget blev en förlorad strid :cry:..
Libero :love:
 
Sv: Andra blöjor än Pamp*rs/Lib*ro?

om du vill ha nått bra så e det coops egna märke tycker det va jättebra för lite mindre pengar .. men går fortfarande inte o jämföra .. men min son vart röd av libero o pampers men coops passade honom perfekt
 
Sv: Andra blöjor än Pamp*rs/Lib*ro?

Tänk så olika det kan vara verkligen. Jag testade Coops egna blöjor första gången jag provade annat märke än Libero/Pampers, och tyckte att dom satt ganska dåligt. Läckte gjorde dom också hur lätt som helst samt luktade mycket kiss.

Det är tur att det finns så många märken, så alla kan ha något ;)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Min dotter har ärvt intelligens från båda föräldrar och än så länge (femte klass) har hon knappt någonsin behövt läsa på inför prov...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
7 332
Senast: Inte_Ung
·
  • Låst
Hundhälsa Hejsan Vi är en hundvan familj som haft hund till och från hela livet. För en månad sedan skaffade vi oss en liten blandras på fyra...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
12 153
Senast: Snurrfian
·
Hästvård Börjar misstänka starkt att min häst har magsår och har troligtvis haft det länge. 🙁 Har frågat veterinären förut om det kan vara det...
Svar
3
· Visningar
837
Senast: Murray
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
50
· Visningar
9 748
Senast: Bee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp