Andas ansträngt...

P

Prisse97

Har en katt på ett och ett halvt år, hur söt, pigg och busig som helst. I dag lekte vi med hans nalle, när han tog en liten paus från brottningen så började han att andas genom munnen ( vi hade inte lekt länge). Han stängde sedan munnen men andades genom nosen men det lät lite ansträngt och precis som om han var lite täppt. Han har dock inget "snor " som rinner från nosen. Efter en stund så var han som vanligt. Men jag har hört en tendens till det här förut, man hör honom liksom andas och han är lite småtäppt, dock hörs inte detta så ofta. Någon som vet vad det kan vara, som känner igen det här, tips!!!!!!!!!!!!!!!!!???????????
Kramar:love: :confused: :cry:

Sv: Andas ansträngt...

Hej hej!
Känner igen det där från min förra katt Skrållan..hon började också andas med munnen efter en stunds lekande m.m
Vet inte vad det berodde på :confused: men hon hade även väldig snabb hjärtrytm i övrigt ..undrade ett tag om hon hade problem med sitt hjärta.
Tyvärr blev hon påkörd ,så hon blev bara ett år gammal :cry:
Prova att ringa till en veterinär och rådfråga..

ha det så bra med din kisse..mvh Terese:)

Prisse97 skrev:
Har en katt på ett och ett halvt år, hur söt, pigg och busig som helst. I dag lekte vi med hans nalle, när han tog en liten paus från brottningen så började han att andas genom munnen ( vi hade inte lekt länge). Han stängde sedan munnen men andades genom nosen men det lät lite ansträngt och precis som om han var lite täppt. Han har dock inget "snor " som rinner från nosen. Efter en stund så var han som vanligt. Men jag har hört en tendens till det här förut, man hör honom liksom andas och han är lite småtäppt, dock hörs inte detta så ofta. Någon som vet vad det kan vara, som känner igen det här, tips!!!!!!!!!!!!!!!!!???????????
Kramar:love: :confused: :cry:

hej1
min katt gardens first piper (pip)
andades som en hund när han och den andra katten lekte en dag, jag blev livrädd, men så tänkte jag: hundar svettas med tungan, hur svettas katter?? antagligen på samma sätt, genom att flåsa, alltså inget att oroa sig för tycker jag!!!:idea:

Min katt andades också med öppen mun efter bus typ första veckorna efter jag tagit hem honom. Men då hade vi busat ett tag och jag tror att hans beteende berodde på dålig kondis helt enkelt för han gör det inte längre även om han busar hur länge som helst! Fortsätter det under en längre period så kan det ju vara en idé att ringa en veterinär och rådfråga..

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 349
Senast: Juli0a
·
Katthälsa Min katt anser att hon alltid ska med på promenader och ska vi inte gå på landsväg är det såklart okej. Annars får jag stänga in henne...
Svar
0
· Visningar
722
Senast: TinyWiny
·
Katthälsa Bengi (som är minst 13 men ev betydligt äldre, då han dök upp hos oss 2006 från typ ingenstans) har varit jättedålig en tid. Han har...
2
Svar
22
· Visningar
9 847
Senast: mollyphlox
·
Övr. Katt I början av juli lämnade vi våra båda katter till en vän på en skärgårdsö när vi åkte på semester. När vi kom tillbaka efter tre veckor...
Svar
12
· Visningar
3 518
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Sabotage?
  • Dressyrsnack 17