Anatomisk sadelgjord från Equipe

SofiaToscana

Trådstartare
Hej!
Jag kollar runt på lite sadelgjordar (dressyrgjordar) och har fastnat lite för Equipe's anatomiska dressyrgjord. Eftersom det är en sadelgjord som kostar närmare 3 000kr vill jag gärna höra era åsikter om vad ni tycker om den och hur ni uppfattat sadelgjorden, hur nöjda ni är osv. Självklart är det olika från person till person men jag vill ha ett litet hum om den innan jag eventuellt vill prova den.
Sadelgjord equipe.webp

Jag har inte den gjorden, mycket också eftersom jag tyckte det blev hutlöst dyrt ändå när jag köpte sadel, utan jag köpte en luftfylld Wintec-gjord. Jag är så otroligt nöjd och hästen är väldigt nöjd. Luften jämnar ut trycket från gjorden (inbillar jag mig iaf. :D ) och när den är smutsig tar jag vattenslangen, diskborsten och lite yes och tvättar den.

Sen kanske Equipe-gjorden är bättre och snyggare, men jag är larvigt nöjd över min Wintec-gjord och hästen känns också nöjd.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
1 179
Senast: valy
·
Utrustning Hej. Är det någon här som testat Catago Fir-Tech Pro ryggvärmare? Är ni nöjda eller kan man lika gärna slänga på ett ylletäcke och få...
Svar
9
· Visningar
1 853
Senast: caballus
·
  • Låst
Kropp & Själ Hej Tog ju bort min förra tråd men problemet kvarstår. Tror inte en tråd är en universallösning men skulle behöva lite stöd ändå...
61 62 63
Svar
1 245
· Visningar
83 741
Senast: Mineur
·
Övr. Hund Hej! Det är nämligen så att jag och min familj nu har börjat gå lite i tankarna på att skaffa en fjärde hund inom något/några år. Vi...
4 5 6
Svar
100
· Visningar
10 610
Senast: Tiger tok
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar