Ananas på pizza (utbruten från Tråd för random bilder med roliga texter IV)

Själv tycker jag det är ganska smaklöst att kommentera andras matvanor och smakpreferenser.
Fast just ananas på pizza borde förbjudas som smakpreferens!:mad:






Jag upplever en rätt så skämtsam ton. Inte att man på riktigt tycker att folk är dåliga för att de har en annan smak. Frukt i mat är otroligt vanligt, och enligt mig jättegott i t ex latinamerikansk eller asiatisk mat. Och just Hawaii går att beställa på precis varenda svensk-pizzahak. Så team ananas på pizza har uppenbarligen otroligt många anhängare. Och en av dem är min son :cry:

(Jag är i hemlighet glad över att han äter frukt i mat)
 
För att det är typ det vidrigaste som jag smakat och ändå säljer Pizza Hawaii som smör. Brukar fnissa varje gång när jag hör en beställning, tills jag inser att de verkligen vill ha det och inte alls bara gjort sitt livs största misstag.
Jag har smakat många pizzor, men hittills inte hittat någon som jag gillar så mycket som skinka, ost, ananas, räkor och vitlökssås - det har blivit så att det nästan alltid är det jag köper nu, eftersom det är den godaste pizzan jag hittat än :d:D ;)
 
För att det är typ det vidrigaste som jag smakat och ändå säljer Pizza Hawaii som smör. Brukar fnissa varje gång när jag hör en beställning, tills jag inser att de verkligen vill ha det och inte alls bara gjort sitt livs största misstag.
Jag äter aldrig ananas på pizza sedan jag blev vuxen men om andra tycker om det så är det deras problem. Jag äter inte musslor, oliver, räkor, tonfisk och allt annat "äckligt" folk vill ha på sina pizzor heller. Frågan är varför jag ska bli upprörd över att folk vill ha dessa saker på sin pizza?
 
Fast just ananas på pizza borde förbjudas som smakpreferens!:mad:






Jag upplever en rätt så skämtsam ton. Inte att man på riktigt tycker att folk är dåliga för att de har en annan smak. Frukt i mat är otroligt vanligt, och enligt mig jättegott i t ex latinamerikansk eller asiatisk mat. Och just Hawaii går att beställa på precis varenda svensk-pizzahak. Så team ananas på pizza har uppenbarligen otroligt många anhängare. Och en av dem är min son :cry:

(Jag är i hemlighet glad över att han äter frukt i mat)
Frågeställningen var i grunden ställd från ett internationellt perspektiv där man seriöst förfasas över denna stackars ananas :confused:
 
Gillar frukt i mat och sallader. Och påpizza såklart 😋
Det bryter av och ofta på ett väldigt tilltalande sätt sett till smakupplevelse.


Parantes till ananaspåpizzatråden:
Mangochutney eller mangoraja är ju också frukt och sött som jag vet inte vad, men ifrågasätts aldrig ihop med mat 😎

Sanningen är att många ratar frukt i mat när man öppet talat om det, men när en säljer tex Flygande Jakob så går det som smör i solsken och är en av de bästsäljarna 😎😎😇
 
Gillar frukt i mat och sallader. Och påpizza såklart 😋
Det bryter av och ofta på ett väldigt tilltalande sätt sett till smakupplevelse.


Parantes till ananaspåpizzatråden:
Mangochutney eller mangoraja är ju också frukt och sött som jag vet inte vad, men ifrågasätts aldrig ihop med mat 😎

Sanningen är att många ratar frukt i mat när man öppet talat om det, men när en säljer tex Flygande Jakob så går det som smör i solsken och är en av de bästsäljarna 😎😎😇

Problemet är att pizzan är varm och därmed är ananasen varm och kvalmig (och dessutom ofta från burk med kvalmig sockerlag).

Mangochutney är gott och mangoraja också. Men som kalla tillbehör. Jag gillar färsk ananas som frukt ganska jättemycket, så länge ingen transformerar den genom tillförsel av onödiga mängder värme och socker.

Flygande Jakob är en styggelse. Liksom Pizza Hawaii. Men båda är populära, så det är väl utmärkt att det serveras till dem som gillar.
 
Gillar frukt i mat och sallader. Och påpizza såklart 😋
Det bryter av och ofta på ett väldigt tilltalande sätt sett till smakupplevelse.


Parantes till ananaspåpizzatråden:
Mangochutney eller mangoraja är ju också frukt och sött som jag vet inte vad, men ifrågasätts aldrig ihop med mat 😎

Sanningen är att många ratar frukt i mat när man öppet talat om det, men när en säljer tex Flygande Jakob så går det som smör i solsken och är en av de bästsäljarna 😎😎😇

Jag ifrågasätter starkt mangochutney 😡
Äter flygande Jakob utan bananhelvetet 😂
En stor anledning till att jag väldigt sällan äter ute och föredrar att laga min egen mat. Folk envisas med att stoppa i för mycket snusk i maten 😒
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
4 189
Senast: skiesabove
·
Relationer Min pappa fyller snart 76, och vi ses tyvärr sällan, ca 1-2 ggr om året, senast var vid jul. Vi pratar dock i telefonen iallafall minst...
Svar
9
· Visningar
1 540
Senast: Fibusen
·
Relationer Vet inte riktigt vad jag skulle döpa tråden till. Varning för låååååååångt inlägg. Vet inte riktigt var jag ska börja i hela historien...
2
Svar
23
· Visningar
3 768
Senast: Lipperta
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
25 019
Senast: Amk
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2020
  • Födda 2022
  • Annonsera mera VII

Omröstningar

Tillbaka
Upp