Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
då räknar du ju.. du gör exakt så som man ska räkna, kontrollerar med siffrorona OCH tittar på hästens hull och energi..Jag har analyserat men räknar inte ändå. Så mkt lättare att se hur hon ser ut i hull och temperament. Sen kan jag ju erkänna att jag kontroll äknar lite för att se om alla mineraler etc syämmer :-)
med oanalyserat hö så ger man normal högiva och ser hur hästen blir i hull och hunör.. och så justerar men genom att lägga till energi eller proteiner i den mängd det behövs.. men det kan ta upp till 3 månader att inse att hästen har fått en allvarlig proteinbrist så jag ser ingen anledning till att inte analysera höet och se att allt står någorlunda rätt till iallafall..Ni som inte analyserar erat hö, hur räknar ni foderstater?
????Jag ger ett mineralfoder och hoppas på att behovet täcks.
Folk har klarat sig utan uträknade foderstater i många hundra år. Visst saker och tingförbättras.
Om jag hade haft analys så är det självklart att jag hade beräknat foderstaten.
Hur gör du på sommaren? Analyserar du betet också?
Sålänge mina hästar ser ut att må väl och är pigga och glada tänker jag inte göra något åt det.
Får väl vara en hemsk djurplågare då. Jag vet flertalet hästar med analyserade foderstater som ändå har flertalet brister.
Ni som inte analyserar erat hö, hur räknar ni foderstater?
Visst kan man analysera bete också men tror inte det är så många hobbyryttare som gör det.