Analys från Agrilab

C

Coffeaclub

Hade tänkt skicka in en analys från ett parti hö. Har kollat med lite olika företag och kom fram till att Agrilab var billigast. Deras följeseden verkade dock lite konstig eftersom man inte kunde fylla i om det var till häst eller idisslare. Är det nån som har erfarenheter av analyser som skickats till Agrilab?

Sv: Analys från Agrilab

Började ocks fundera på de där, men ringde och då sa dom att man skulle fyll i det på "märktext". Alltså ska det stå "Hö /Hösilage till häst" där.

Okej.. Har du skickat nån analys dit?

Nope, ska göra te veckan, men jag har hört att dom ska vara bra..SÅ det är bara att hoppas på bra höväden!

Det låter ju bra. Ibland när det är så mkt billigare än konkurrenterna så undrar man om det verkligen är bra..dumt kanske..men så är det.. :smirk:

Hoppas också på bra värden. Köpte lite hö av en annan person och det var inte bra. I mitten av balen kändes det nästan fuktigt och luktade skumt, proteinvärdet var dessutom urkasst 16g smrp/kg foder :eek: , så då bestämde jag mig att jag istället kör 10 mil för att hämta från en bonde som säljer hö till bl a Åby och Jägersro. Fick det dessutom lite billigare än vad det dåliga höet kostade..

Visst blir man irriterad när man får sånt skithö!! :mad: Gjodre du me det dåliga höet då? Har också fundert på varför dom är så billiga men jag har hört massa ra saker om dom så att de.. Borde nog gå.. :D

Ja, det var jättetråkigt, jag blev skitbesviken, när jag äntligen hade lyckats få tag på hö, som verkar vara en omöjlighet häromkring. Finns bara hösilage.

Jag skall köra tillbaka det höet och hoppas att jag får pengarna tillbaka, inte p g a analysvärdena utan p g a att det luktar unket och är fuktigt i mitten, vilket man har svårt att känna när man hämtar dem eftersom det är små rundbalar. Märks mest när man tagit ett par lager hö. Vill han inte ge mig pengarna tillbaka dumpar jag bara av höet där så får han göra vad f-n han vill med det..hihi.. Jag har ingen plats att slänga en massa dåliga balar på.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej, är rätt ny/okunnig på detta med hästens foder. har bla använt mig av olika foderstatsprogram för att få till rätt foder och rätt...
Svar
5
· Visningar
538
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
404
Senast: Sryoqwe
·
Foder & Strö Analyserna har trillat in, höpartier valts ut, installning kanske påbörjats - hösten är här 🍂! Hur blev det för er i år, vad tänker ni...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
4 380
Senast: Kristall10
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 940
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar