Analsäcksinflammation

P

Prisse97

Hej...idag upptäckte jag analsäcksinflammation på min lille katthane
(kastrerad). Han hade det förra sommaren också ( han blir två år 1 Juni). Klart ska jag ringa veterinär men jag undrar bara om någon har
erafrenhet av det och om det just brukar komma på somrarna. Är det ett återkommande problem för katter som har haft det? Förra gången klämde veterinären sönder den lilla bölden bak och jag fick ge kissen antibiotika, då försvann den men finns det inget mer långsiktigt man kan göra. Tycker synd om lille kissen ju!
:love: :(

Sv: Analsäcksinflammation

Jag har en kastrerad hankatt som haft problem med detta sen han var liten, luktade ständigt pekkola och smetade. Veterinären klämde ur men sa att det var inte någon större ide att, hålla på att klämma för det blev nästan alltid kroniskt, så vi tog bort körtlarna. Det kostade en slant, men försäkringen tog ju en del och sen slipper han ju ha ont.

Min katt fick analsäcksinflammation för drygt ett år sedan, på våren. Hon hade jättejätteont och vi fick en akuttid direkt på djursjukhuset. Där sövdes hon ner och hon fick sedan gå med tratt på huvudet och en dränslang i baken...

Hon har aldrig haft det tidigare (vad jag vet, tog henne som vuxen) och hon har inte haft några problem efteråt, tack och lov.

Beror nog på vem som gör det och vem som söver. Säkert dyrare på klinik, jag tror att det gick på ca 1500. Men jag tror att det är sånt som även distr vet skulle kunna göra.

Liknande trådar

Katthälsa Hej, I förra veckan hittade vi vår fina hankatt Sigge påkörd i skogen. Då hade han legat och tryckt i 6 dagar. Vi åkte direkt till...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 101
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
4 456
Katthälsa Hej! Känner att jag behöver bolla av mig lite och få höra med andra som gått igenom samma sak. Har det gått rätt till eller är jag bara...
Svar
15
· Visningar
3 201
Senast: WildHorse
·
Katthälsa Jag behöver hjälp med vår Loke nu. I somras hade vi katterna ut lite på altanen. Visade sig då att det går en hankatt i området som...
Svar
4
· Visningar
1 757
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama