Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Tippan skrev:Jag tycker att hundar med mycket vakt i sig är svåra hundar. Det kan vara mycket svårt för en ovan hundägare att läsa hunden och hinna/kunna motverka det beteendet. Gör man inte det så blir det ingen rolig hund. En hund som bara blir ouppfostrad är bättre.
Med vakt menar jag raser som är misstänksamma mot främlingar och i grunden har lite reservationer mot människor.
Håller me dig fullständigt om det. Jag anser att om man läser upp tillräckligt om rasen å märker att den passar en så är det bra mycket bättre än att kunna allt om t.ex en pudel, därimot så skadar det ju inte att han egen hund vana.moe skrev:Alla är ju nybörjare på sin ras i början och eftersom många hundraser är väldigt olika så skulle jag inte värdera en valpköpare högre bara för att denne haft hund förut. Man är inte automatiskt en bättre hundägare bara för detta. Vilken ras man skaffar beror ju på vad man vill göra med hunden, samma sak gäller då man väljer linjer.
Tippan skrev:Man är heller inte automatiskt en sämre.